Nu har jag löst problemet till slut, med mycket tänkande
Att mina siffror inte stämmer beror på att förbrukningen i kubikmeter inte stämmer med kWh. Hittade en gamal vv utbildningspärm från en utbildning jag gick i mitten på 80-talet i min källaren. Där vi hade en lärare som är eller varit sk expert på varmvatten förbrukning. Han påstog där att 70 kubik vv / År i en vanlig villa är ca:5500 till 7000 kWh
Det är denna text som fick mig att börja fundera. ( Stämmer verkligen detta

) Jag började min test med att kolla mätaren samtidigt som jag öppnade vv kranen, då märkte jag att efter ca: 7 sekunder startade mätaren

Väntade och gjorde samma test igen , då startade mätaren direkt
Väntade igen Ca: en halv timme gjorde samma sak igen då startade mätaren efter ca: 6 sekunder

Då förstog jag problemet att det inte var Delta- T utan flödet som var problemet. Detta blir nog tjatigt för er att läsa ,men vid nästa test när jag öppnade vv kranen mätte jag vv i en mindre hink, då kom det ca: 3 Liter vv vatten i hinken innan mätaren började ge indikering

Här är problemet med att mätaren visar fel.
När jag visste detta kontaktade jag ( Tekniker på Eon ) och frågade ang. detta. Då visade det sig att joniska mätare som jag har behöver ett start flöde för att börja mäta.
Detta är säkert förklaringen till att första Ved Profilen tråden spårade ur.
Jag laddade säkert mera energi i tankarna innan mätaren började mäta.
Det är därför som min andra mätare som mäter husets förbrukning visar rätt som har ett konstant flöde

Jag stänger aldrig av cirkpumpen till radiator kretsen.
Shakespeare undrade om mina flöden ligger konstant och det gör dem.
Pendlar mellan 680 L/ timme och 700 L /h beroende på hur shunten står.
Ved Profilen