Ved Profilen skrev:Shakespeare skrev:Ved Profilen skrev:Den ritningen som jag visat i denna tråd är exakt den koppling jag har.
Förutom att returen från radiatorerna satt fel
Och att din strypningar inte är inritade
Och placering av flödesmätare och givare inte finns med
....
Var har du fått uppgifterna i från att radiatorreturen är fel ritad den är placerad exakt som ritningen.Dessutom är det 3 st strypningsventiler på alla rör till laddomaten in ritade. Samt även 2st inritade på framledning och retur
Du har iaf rätt i att flödesmätarna inte är inritade och T1 och T2 givarna. En mätare tog jag faktiskt bort som mätte interna flödet i laddomaten..
Shakespeare det är nog du som fattar mig fel: Men jag kan hålla med om att när man skriver kan det lätt bli miss förstånd...
Skärpning nu Ved Profilen... Det är nog dax att du stannar upp och tittar tillbaka lite på vad du själv har skrivit.
I texten ovan säger du att din radiatorretur sitter exakt som på ritningen. OK
Om man då går in och tittar på ritningen så är radiatorreturen ansluten till botten av acktanken. OK
Då är alltså din radiatorretur kopplad till acktanksbotten. OK
Sedan skriver du i ett inlägg den 25/1 kl 21:00 (finns nog på fler ställen)
Ved Profilen skrev:Inte ens du förstår Då är dett illa.. Jag kan inte förklara detta på ett annat sätt än jag har gjort.. Returflödet som kommer från radiatorena blandas först in med returtempen från acktankarnas botten innan Laddomaten......
Och då är plötsligt radiatorreturen kopplad på röret mellan acktanken och laddomaten.
Ursäkta mig men man undrar vem som inte riktigt vet vad han skriver ......
Men som "vanligt" när herr Ved Profilen får mothugg så vänder han alla taggarna utåt och kryper in i sitt skal och skyller på någon annan och skall sluta skriva mer här på forumet eftersom alla inte kan se hur bra hans system egentligen är. Det systemet som är kopplat enligt redovisad standardkoppling men ändå inte...