Det är iafs vatten (ser färgat ut mot murstocken, men är klart när man tar det på fingret, luktar inget). Det luktar ingen "rök" på vinden och pelletspannan gick under tiden som jag var där..
Hmm.. Blir nog dyrt?
HejÄlghår skrev:Detta ser ut att komma ur sprickor.. men jag är naturligtvis inte helt säker.. Rökgastemperaturen ligger på 90-120 grader där nere.. har inte mätt uppe i toppen, borde kanske det..
Alla har väl rätt med huvar över skorsten mm....men 90C därnere låter ju alldeles för lågt i alla fall om du inte har nåt superrör ...det är väl typ vad et borde vara däruppe ca 1 m ner....eller ?Älghår skrev:Detta ser ut att komma ur sprickor.. men jag är naturligtvis inte helt säker.. Rökgastemperaturen ligger på 90-120 grader där nere.. har inte mätt uppe i toppen, borde kanske det..
HejShakespeare skrev:Är det efter dragluckan så behöver det inte vara någon fara med tempen. Jag har 80-85 grader och ingen kondens.ronald skrev: Alla har väl rätt med huvar över skorsten mm....men 90C därnere låter ju alldeles för lågt
mvh
HejÄlghår skrev:@Olle45 .. vad gör man åt det? Är det nåt en murare bör titta på? Skall ringa nån på tisdag tänkte jag..