problem som är löst!

Skriv svar
pellep
Gallringsobjekt

problem som är löst!

Inlägg av pellep »

Började med pelletseldning i februari 2006, fungerade utmärkt sedan fick jag problem med matningen där ständiga driftsstopp kom, flera gånger om dagen. Detta fann jag ingen lösning på trots idogt funderande och mixtrande delvis genom detta forum. Återförsäljare visste givetvis ingenting. Men så en dag så kom jag på det...jag vred transportröret ca 30 grader och vips så har det fungerat i flera månader utan ett enda driftsstopp.
Någon som har upplevt något liknande?
Biosol-panna, Pellx 20, mafa midi förråd, bor i villa på 83 kvm + 83 kvm biyta
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Menar du att du vred skruven :roll:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

Taxen skrev:Menar du att du vred skruven :roll:
röret skruven går i menar han givetvis,
men du kanske tror att en skruv är cylindrisk och slät :lol:
Thermia Biomatic 20+
Lager
Stor entusiast!

Inlägg av Lager »

jag vred transportröret ca 30 grader och vips så har det fungerat i flera månader utan ett enda driftsstopp.
Det låter som att du haft för högt tryck på inloppet till skruven eller bara spån där.
Albin 725F med 500l ack-tank, KMP PX21 och 120mm insatsrör.
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Joachim A skrev:
Taxen skrev:Menar du att du vred skruven :roll:
röret skruven går i menar han givetvis,
men du kanske tror att en skruv är cylindrisk och slät :lol:
Allting är ju relativt.Verkar dyrt om man bara får skruvspiralen och inte röret i det här priset 8)
http://www.dinvvsbutik.se/pelletsskruv- ... 15332.html och inte matar den mycket med bara en spiral heller.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Skriv svar