Började med pelletseldning i februari 2006, fungerade utmärkt sedan fick jag problem med matningen där ständiga driftsstopp kom, flera gånger om dagen. Detta fann jag ingen lösning på trots idogt funderande och mixtrande delvis genom detta forum. Återförsäljare visste givetvis ingenting. Men så en dag så kom jag på det...jag vred transportröret ca 30 grader och vips så har det fungerat i flera månader utan ett enda driftsstopp.
Någon som har upplevt något liknande?
problem som är löst!
problem som är löst!
Biosol-panna, Pellx 20, mafa midi förråd, bor i villa på 83 kvm + 83 kvm biyta
Allting är ju relativt.Verkar dyrt om man bara får skruvspiralen och inte röret i det här prisetJoachim A skrev:röret skruven går i menar han givetvis,Taxen skrev:Menar du att du vred skruven
men du kanske tror att en skruv är cylindrisk och slät

http://www.dinvvsbutik.se/pelletsskruv- ... 15332.html och inte matar den mycket med bara en spiral heller.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.