wertok skrev:Problemen idag och igår handlar inte om något annat än server"problem" tyvärr verkar problemet komma och gå med jämna mellanrum. Antingen uppgradera servern eller betala mer till den som hostar servern jag vet inte vilken lösning som passar just här.
Nja, undrar om det är fullt så enkelt som problem med servern. Antagligen är det en klustrad miljö med ett antal olika servrar som ligger bakom en lastbalanserare vilken routar trafiken till olika servrar beroende på last och eventuellt andra villkor, ex adress man använde för att komma dit (pellets.info eller free.nu).
Den server som får ta hand om trafiken till free.nu är uppenbarligen ur funktion medans den server som får
www.pellets.info fungerar utmärkt. Det som jag tycker är mystiskt är att vid inloggning (och utloggning) så skickas jag från
www.pellets.info till free.nu. Jag hade förväntat mig att jag skulle ligga kvar inom pellets.info.
Nåja, det kan säkert hosting-företaget reda ut. Antar att PELLE ligger på för att få detta löst nu när det är uppenbart att det är fler som har samma problem som jag.
Jag ställer självklart upp och hjälper till om det behövs. Det är lätt att bara förvänta sig att allt skall fungera och detta helt gratis dessutom.
Visserligen är det vi som gör inläggen som gör detta forum till bland det bästa som finns på nätet, men det ligger trots allt ett visst arbete bakom att starta upp ett forum samt att underhålla det. Dessutom finns det säkerligen vissa kostnader förknippade med hostingen.