nyfiken...
nyfiken...
Har kört med min Thermia biomatic 20 + sedan augusti- felfritt... Någon här som har stött på problem med den? messa mig gärna
/Tommy
/Tommy
Thermia Biomatic 20+ -05á
Vi fick vår också installerad i augusti. Hade en del stopp i början tills det blev konstaterat att vi hade fått en brännare med det felaktiga avståndet vid doserskruven. Sen släppte locket på skruven strax under mitt mafa midi-förråd för en vecka sen. Detta var dom och fixade idag. Brännare och panna gick som vanligt ändå.
Så med andra ord har det inte varit felfritt. En eloge till Löhr montage i Kvidinge de har åtgärdat allt enligt konstens regler.
Trots dessa två problem är jag helnöjd med pannan, den känns gedigen och jag tror med dessa fel åtgärdade kommer den få elda upp många ton.
Ångrar inte mitt köp av Biomaticen
Så med andra ord har det inte varit felfritt. En eloge till Löhr montage i Kvidinge de har åtgärdat allt enligt konstens regler.
Trots dessa två problem är jag helnöjd med pannan, den känns gedigen och jag tror med dessa fel åtgärdade kommer den få elda upp många ton.

Ångrar inte mitt köp av Biomaticen

Då: 30 000:-/år med olja 
Nu: 15 000:-/år med pellets
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947

Nu: 15 000:-/år med pellets

Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
-
- Fröträd
Öhhhhhhh!
En Thermian som haft felfri drift!!!!!
Du skojar!
Sök på Thermia så får du allt litte å gôtte däj i!
Med finsk kvailtetskontroll(dvs att man tar sig en kosken i stället för att titta på prylarna) så kan det ju inte bli annat. När ISO-ansvarig på Thermia väl nyktrat till så verkar det ju tuta å gå. Har kört 956 timmar nu utan alltför mycket driftstörning av onormal karaktär. Men innan dess.......
Huh!
En Thermian som haft felfri drift!!!!!

Du skojar!
Sök på Thermia så får du allt litte å gôtte däj i!
Med finsk kvailtetskontroll(dvs att man tar sig en kosken i stället för att titta på prylarna) så kan det ju inte bli annat. När ISO-ansvarig på Thermia väl nyktrat till så verkar det ju tuta å gå. Har kört 956 timmar nu utan alltför mycket driftstörning av onormal karaktär. Men innan dess.......
Huh!
The sky isn´t the limit- ground is
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Har kört drygt 4 ton nu o inga driftstopp..Per-Erik skrev:jag har kört över 2 ton pellets.. inte ett ända drift stopp.. men så blir man heller inte lika aktiv på Forumet heller..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Kört 7 pall= 5.8ton 1 driftstopp då jag skulle kolla hur länge jag kunde köra innan jag askade ur.
Plus ett stopp då optogivaren sotat igen efter drygt 5 ton. Ett byte av bränsle och min snålhet dragit igen spjället för mycket med för lågt drag som följd och sinter i koppen.
Mycket bra facit, om man jämför med andra fabrikat
Lite pill är ju bara roligt eller vad säger du Andre'.
Plus ett stopp då optogivaren sotat igen efter drygt 5 ton. Ett byte av bränsle och min snålhet dragit igen spjället för mycket med för lågt drag som följd och sinter i koppen.
Mycket bra facit, om man jämför med andra fabrikat
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Detta med sintring el att det blir som en kaka i koppen såg jag i nån rapport från äfab att det blev vid för lågt drag.. Det blev de även då ja va tvungen att testa om det stämmde då hade jag bara 5 pa drag..ctctotal skrev:
dragit igen spjället för mycket med för lågt drag som följd och sinter i koppen.
Jodå pilla/testa lite är kul men driftstopp vill ja inte ha o är glad att jag inga haft..

Väntar bara på co2 mätaren ska komma så man får testa lite olika inställningar...

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd