nyfiken...

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
tma76
Ungskog

nyfiken...

Inlägg av tma76 »

Har kört med min Thermia biomatic 20 + sedan augusti- felfritt... Någon här som har stött på problem med den? messa mig gärna

/Tommy
Thermia Biomatic 20+ -05á
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Vi fick vår också installerad i augusti. Hade en del stopp i början tills det blev konstaterat att vi hade fått en brännare med det felaktiga avståndet vid doserskruven. Sen släppte locket på skruven strax under mitt mafa midi-förråd för en vecka sen. Detta var dom och fixade idag. Brännare och panna gick som vanligt ändå.

Så med andra ord har det inte varit felfritt. En eloge till Löhr montage i Kvidinge de har åtgärdat allt enligt konstens regler.

Trots dessa två problem är jag helnöjd med pannan, den känns gedigen och jag tror med dessa fel åtgärdade kommer den få elda upp många ton. :D

Ångrar inte mitt köp av Biomaticen :lol:
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
tma76
Ungskog

Inlägg av tma76 »

tycker samma om löhr montage... mycket trevliga på alla sätt, de satte in min med
Thermia Biomatic 20+ -05á
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

Öhhhhhhh!
En Thermian som haft felfri drift!!!!! :shock:
Du skojar!
Sök på Thermia så får du allt litte å gôtte däj i!
Med finsk kvailtetskontroll(dvs att man tar sig en kosken i stället för att titta på prylarna) så kan det ju inte bli annat. När ISO-ansvarig på Thermia väl nyktrat till så verkar det ju tuta å gå. Har kört 956 timmar nu utan alltför mycket driftstörning av onormal karaktär. Men innan dess.......
Huh!
The sky isn´t the limit- ground is
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

jag har kört över 2 ton pellets.. inte ett ända drift stopp.. men så blir man heller inte lika aktiv på Forumet heller.. :?
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Per-Erik skrev:jag har kört över 2 ton pellets.. inte ett ända drift stopp.. men så blir man heller inte lika aktiv på Forumet heller.. :?
Har kört drygt 4 ton nu o inga driftstopp..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ctctotal
Entusiast!

Inlägg av ctctotal »

Kört 7 pall= 5.8ton 1 driftstopp då jag skulle kolla hur länge jag kunde köra innan jag askade ur.

Plus ett stopp då optogivaren sotat igen efter drygt 5 ton. Ett byte av bränsle och min snålhet dragit igen spjället för mycket med för lågt drag som följd och sinter i koppen.

Mycket bra facit, om man jämför med andra fabrikat

Lite pill är ju bara roligt eller vad säger du Andre'.
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

ctctotal skrev:
dragit igen spjället för mycket med för lågt drag som följd och sinter i koppen.

Lite pill är ju bara roligt eller vad säger du Andre'.
Detta med sintring el att det blir som en kaka i koppen såg jag i nån rapport från äfab att det blev vid för lågt drag.. Det blev de även då ja va tvungen att testa om det stämmde då hade jag bara 5 pa drag..

Jodå pilla/testa lite är kul men driftstopp vill ja inte ha o är glad att jag inga haft.. :D

Väntar bara på co2 mätaren ska komma så man får testa lite olika inställningar... :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar