Jag hade liknande problem med en ventil lite tidigare här i vinter. Vi fick tätt genom att lossa på muttern samt ta ur en fjäder som satt innan för den. Där efter lindade vi på en typ av "gängtejp" en slags tråd med något grafit material på loctite produkt. (Jag fick hjälpav en kompis som jobbar med kyla och ventilation). Efter att ha lindat på några varv (ganska många) så pressade vi tillbaka fjädern och gängade på muttern igen. Där efter fick vi allt tätt genom att dra muttern dock ej hårdare än nödvändig.
Eftersom vi inte visste helt hur ventilen är konstruerad tog vi det säkra före det osäkra och såg till att hålla axeln till vredet intryckt hela tiden och lossa muttern varsamt så att inte allt for isär.
I princip enligt nedanstående instruktion med undantag av att vi ej tömde systemet.
http://www.dinbyggare.se/communicate/ar ... px?id=5090
På våran ventil satt en fjäder som man fick plocka ur (motsvarande vid bild 5 där de säger ta bort den gamla packningen...)
Gissningsvis kan det bli problem i länden att bara "möka in" en massa packningsmaterial. Men det gäller ju att få läckan tät och sedan vill man ju ersätta med nya ventiler med termostater vid ett senare tillfälle då värmen är avslagen
Nu är det svårt att varesig råda eller avråda. Jag vet inte vad som händer hos dig om du lossar på muttern. Kanske förvärras situationen eller så går det bra och du kan täta ventilen.
Själva plastvredet borde ju gå att bända loss. Prova att sätta en skiftnyckel bakom och bänd. Då bänder du ju över en lite större yta. Kanske två fasta blocknycklar dessa bör gå att genom att lägga något mellan dem få att pressas isär den ena pressas då mut muttern och den andra mot plastvredet (som an bakvänd tång ungefär)