Hej !
Har som ovan en Landis och Gyr shuntautomatik för att sköta värmen i huset. Kör förutom pellets även värmepump men när det blir kallt vill jag använda pellets. Nu när jag slog på shuntautomatiken så vrider han vredet på pannan till botten. Spelar ingen roll vilka grader som jag ställer in den på. Någon som har någon bra idé vad som kan vara fel ??
Landis och Gyr reglerutrustning
Landis och Gyr reglerutrustning
Trebema panna olja/el med TB mini pelletsbrännare samt Panasonic luftvärmepump
Och bottenläget är? Full patte eller inget alls?
Om en sensor har glappkontakt kommer kretsloppet att "tro" att temperaturen är mycket hög eller låg, beroende på vilken sorts sensor som används.
Om en sensor har glappkontakt kommer kretsloppet att "tro" att temperaturen är mycket hög eller låg, beroende på vilken sorts sensor som används.
Senast redigerad av Icecap den tis 15 dec, 2009 14:41, redigerad totalt 1 gånger.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Vi hade en Landis & Gyr RVP 31.xx tidigare. Efter ett driftuppehåll förra vintern började den också öppna eller stänga shuten helt. När jag ändrade temperaturinställningen så bytte den håll vid 18 grader eller så - över gränsen = helt stängt, under gränsen = helt öppet.
Jag felsökte grejjerna och gjorde en kvalificerad gissning att styrboxen själv var kaputt. Jag öppnade lådan och det var några komponenter som hade gått varmt så då slutade jag felsökningen. Lådan var ju ändå ca 25 år....
Jag har bytt till en sådan här istället. Funkar perfekt!
Jag felsökte grejjerna och gjorde en kvalificerad gissning att styrboxen själv var kaputt. Jag öppnade lådan och det var några komponenter som hade gått varmt så då slutade jag felsökningen. Lådan var ju ändå ca 25 år....
Jag har bytt till en sådan här istället. Funkar perfekt!
Albin Trio 330. Ecotec A4. 500l Acktank.