2000:- !!!!!!!!! för mycket tyckte jag beställde en pelkam-motor för 900:-
Det första man får göra är att vända stator paketet så motorn går rätt
väg, anslutningsstiften ska vara bakåt.

Började med att kapa axeln på orginalmotorn ca 1 till 2 mm från urfräsning
för stoppskruv.

Hittade ett ämne i garaget 20mm tjockt, borrade det 12mm inv. kapade
sen längden ca : 18mm.

Sticker sen axeln igenom när jag punktar fast bussning, drar ut axel
och svetsar, får efterborra lite, för det drar sig alltid lite grann.

Resultatet efter svets och borr och gänga för stoppskruv m6.

Och slutresultat, fick sätta brickor imellan infästning till motor tot. ca: 6mm

Ja så här har jag gjort, och hoppas det är till nån hjälp, misstänker att
det kommer att rasa motorer lite här och var snart, vet inte om kåpan
som ska sitta över som skydd passar pga. att det bygger ut 6mm, har
den aldrig på, och hur det är till de nya brännarna med motorn på insidan
kan jag ej svara på det får ni klura ut själva.
Letade lite på E-bay ochså och där hitta jag orginalmärket för 450:-
men det var 110volt och jag orka inte leta vidare ville ha en motor snabbt,
går säkert hitta 240v där om man letar.
Obs: propellern som är till pelkammotorn blåser åt fel håll sen man vänt
riktning på motor, borra upp hålet i gamla prop. till 6mm, var försiktig
vingarna går lätt av.
Ps: motorn har nu gått 2 dygn och fungerar alldeles utmärkt, den låter
lite mer pga metalldrev, men gör inget den sitter i källaren och hör den
ej.
Obs: Visar bara hur jag gjort på min A3, och vet ej hur det funkar till
andra brännare, varv på utgående axel är ca: 5,3 varv per min ungefär
samma som gamla orginalmotorn.
MVH
