Spån i vida pellets
Spån i vida pellets
Ännu en tråd om spån i vida säckar.
Många skriver hur lite spån vida pelletsen har men jag upplever det tvärt om. Har iofs bara haft 2 pallar agrol och 4 pallar vida. Men jag upplevde att vida pelletsen hade mer spån kvar i säckarna.
Har detta någon betydelse?
Många skriver hur lite spån vida pelletsen har men jag upplever det tvärt om. Har iofs bara haft 2 pallar agrol och 4 pallar vida. Men jag upplevde att vida pelletsen hade mer spån kvar i säckarna.
Har detta någon betydelse?
Det skiljer sig nog väldigt mycket åt, beror nog mycket på anläggningen som fyller säckarna och hur säckarna hanteras så jag tror inte det har så mycket med namnet på säckarna att göra ut snarare vilken anläggning säckarna kommer ifrån.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
-
- Pannrumstomte!
-
- Pannrumstomte!
Det låter som att ni fått inge-Vidare-pellets 
Fick min leverans i måndags och de såg bra ut (öppnade ett par säckar på varje pall). Det är klart att det var lite sågsån i vissa säckar men inte som när jag körde PSAB. Ska man säga något negativt så är säckarna lite tunna och går ibland sönder när man staplar om dem.
mvh

Fick min leverans i måndags och de såg bra ut (öppnade ett par säckar på varje pall). Det är klart att det var lite sågsån i vissa säckar men inte som när jag körde PSAB. Ska man säga något negativt så är säckarna lite tunna och går ibland sönder när man staplar om dem.
mvh
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
Kan hålla med shakespeare, har ocksåråkat ut för dåliga säckar. Kanske inte så mkt tjockleken på själva säcken utan undermålig svetsning av förslutningen.
Vad det gäller spånet så tycker jag inte det är så farligt. Inte om man jämför med de pallar derome jag eldade, innan jag gick över till vida.
Smulades sönder hur lätt som helst...
Vad det gäller spånet så tycker jag inte det är så farligt. Inte om man jämför med de pallar derome jag eldade, innan jag gick över till vida.
Smulades sönder hur lätt som helst...
CtC 265B -74 Ulma 2000 i oljedelen matad från Mafa mini
Har också precis påbörjat ett parti vida.
Kört med laxå innan. Tycker att det verkar som om att vidan är mer finfördelad/mindre bitar än vad låxån var.
Har också reagerat på doften som är riktigt god på något sätt..
Kört med laxå innan. Tycker att det verkar som om att vidan är mer finfördelad/mindre bitar än vad låxån var.
Har också reagerat på doften som är riktigt god på något sätt..

Numera Bergvärme tidigare; Diom Topp från 1986. Pellx 20kw från -00 tidigare Ecotec A3.