Har du då "tak" eller likvärdig konstruktion över skruvöppningarna för att inte få mer än 60%-ig fyllning av skruven + att motorn "orkar" starta.Karla1 skrev:Idag har jag en fyllning av ca 60% och en motor på ca 3W och det fungerar lika bra med denna lilla motor. Så nu gör jag lite reklam för din doserskruv jag investerade i till mitt bulkförråd.
Observera då att jag doserar till ett vakuumsugsystem. Skruven är ca 2,4 meter lång.
Har själv en 3-fas motor på 250W och en 2 meters skruv med tre stycken 50*6 cm öppningar som också matar till ett vakuumsystem. Och den går full trots tak över 2 av öppningarna. Den tredje öppningen (mittre) har jag stängt för att minska slitageskador på skruven. Mitt bakre fäste i skruven som var metall mot metall plockade jag bort sist det var tomt i förrådet. För att det var helt utslitet. Har bilder för den som är intresserad.
Den mittre öppningen stängde jag för där sitter skarven mellan de två skruvdelarna samt en stödpunkt och den har också börjat slitas. 4-5 mm av skarvdelen var bortslitet.