Som en av kompisarna sa som har bulkbil "skulle man blåsa med 0,3 bar som solett gör är det bara att ställa av bilen för då är det förlust att köra träpellets"
Dom anser att det är bättre att köra med högre tryck o full slang än lågt tryck o lite pellets som gnuggas/slås sönder i slangen, Vet inte vad som stämmer men de va vad dom tyckte iaf...
skitpellets!?
-
- Fröträd
Roli: klart man kan få komma hem en timme eller 2 tidigare, problemet är ju den dagen du inte får fler körningar för att kunderna inte vill se dig på sin gård.
André: Jag tvivlar faktiskt på att det är så, Våran bil är ju borttagen från foder i stort sett på årsbasis nu och skulle inte tro att det skulle va gjort ifall det var en sämre körning. Men kör ju bara lastbil så vad vet egentligen en sån som jag?
André: Jag tvivlar faktiskt på att det är så, Våran bil är ju borttagen från foder i stort sett på årsbasis nu och skulle inte tro att det skulle va gjort ifall det var en sämre körning. Men kör ju bara lastbil så vad vet egentligen en sån som jag?
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Tja det va Jocke som sa så (inte lönsamt att köra på lågt tryck pga tiden)HattSmugglarn skrev:
Magnus sa det där om högre tryck men mer mängd..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Fröträd
Ja kanske är så, vi får ju iofs extrastopp på småkunderna så det borde täcka upp den extra lossningstiden tycker jag.
Fast det kan va så att den är för liten även om nu pelletstillverkarna tycker vi är för dyra
Det jag ser som största problemet för foderbilarna är den stora variationen på kunder, är otroligt svårt att planera en dag när man inte varit hos kunderna och samtidigt har en tid bokad i holmsund. Är inte så där jätteroligt att få vänta 5-6 timmar på att få lasta för att man var lite försenad.
Fast det kan va så att den är för liten även om nu pelletstillverkarna tycker vi är för dyra

Det jag ser som största problemet för foderbilarna är den stora variationen på kunder, är otroligt svårt att planera en dag när man inte varit hos kunderna och samtidigt har en tid bokad i holmsund. Är inte så där jätteroligt att få vänta 5-6 timmar på att få lasta för att man var lite försenad.
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04