I en annan fabrikat tråd så undrade någon vad som hänt med P-certifikatet. Det var uppdaterat innan jag han följa länken. Så nog följer tillverkarna forumet, men deltar inte. Lite fegt, enda undantaget är väl Rol-bi som svarar på det man skriver.André skrev:ardbeg med den justeringen så lär du inte få problem med sot, Det är endå nått som är fel hos dej..
Kompisen ringde igår o då skulle en ny brännare vara skickad så den skulle komma på onsdag/torsdag så skulle vi få testa över helgen..
Vi ska då testa ctc brännaren i andra kompisens biomatic o testa med biomatic brännaren i ctc pannan, Då vi har 3 brännare till 2 pannor så ska det testas i slutet på veckan o i helgen..![]()
Enligt vad Ctc sagt nu i måndags så skulle det bara vara 2 pannor som har problem (kompisens o en till) vilket inte stämmer anser jag iaf..
Är det nån av ni med ecoflex som kollat hur mycket pellets brännaren drar/tim?? (kollat effekten)
Väg upp pellets på en hushållsvåg o mata brännaren manuellt i 10 minuter sen ta det ggr 6 så ser man vad brännaren går på för effekt, Ta vikten ggr energiinnehållet i pelletsen..
För nått är ju helt fel om brännaren bara ska gå att få justerad så den inte sotar igen om man kör på låg effekt (10-11 kW), Både Stratocaster o ardbeg har ju sina brännare nerställda till ca 11 kW för att det ska funka...
CTC följer nog den här tråden lika noga som jag, men sitter still i båten så att säga.

Sedan så är den sortens test som ni tänker göra ganska känsligt för en tillverkare att göra, men om ni som privatpersoner gör den så är det lungt. Antingen så är det ju fel på pannan och då har CTC alvarliga problem, eller så är det något med brännaren och då blir det nog gruff mellan Aritherm? och CTC. Att jag har liknande problem i en gammal panna med CTC-bio talar för att något inte stämmer med brännaren.
Jag ser med intresse fram mot era resultat.