ztz skrev:André, hur går bionan? Brinner den med låga hela tiden heller sprutar den bara glöd?
Den brinner med ljus gul låga.. ser ok ut... Men de flyger ut små eldklot (inte mycke) de ser rätt normalt ut inte värre än när man ser dom som fotat lågan iaf.
Förbrukningen verkar kanske lite hög...

Svårt att jämföra med tidigare pga denna extremt milda vintern o bulkförådet...
Har nu en låda över skruvöppningen o väger pellets mängden/dyngn samt att jag gräver ut askan varje dyngn o kollar askmängden...
Har då inte märkt någon skillnad på pelletsförbrukningen el askmängd efter hålen som ja borrat som Jörgen bad mej kolla innan jag returnerar brännaren... Enda skillnaden som blivit med dessa hål är att matningen minskat från 45% till 37% med 3 hål och att driftstiden/dyngn ökat med 2 timmar... Så de enda som blivit med dessa hål är att effekten på brännaren minskat...
Kan inte fatta va de ä som är fel här.. Pratade ju med en som har en likadan panna som mej o han hade riktigt dåligt drag så hans slang va oxå svart... Men han kunde kör 200 timmar med sin innan de blev 13-15 liter aska... De får jag på 45-50 timmars drift...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd