Nåja, jag har några av sotarens anmärkningar som måste åtgärdas oxå så det kanske är lika bra att vänta till efter jul?
Den varianten skulle jag nog föredra, Det är ju inte kul om oljan tar slut o man ska konvertera om det är -10/15° om det är hela pannan som ska bytas..ingemar_o skrev:ska du bara byta brännare ställ oljebrännaren åt sidan å montera dit pelletsbrännaren få den justerad sen byter du tillbaka till oljebrännaren
ska du byta panna åxå kan du inte få allt justerat å sedan hänga dit din oljebrännare å köra slut på oljan ?
Håller med. Bojkotta dyra leverantörer om möjligt.lennart wiklund skrev:kanske vore smart att forsätta bränna olja,med de här stigande pelletspriserna.Såg att någon fick betala hela 2800kr/ton för pelletsen
Rent jävla vansinne.
lage skrev:Håller med. Bojkotta dyra leverantörer om möjligt.lennart wiklund skrev:kanske vore smart att forsätta bränna olja,med de här stigande pelletspriserna.Såg att någon fick betala hela 2800kr/ton för pelletsen
Rent jävla vansinne.
Hade du ett eller två rör till din brännare? Har hört att det är mycket lättare när det finns en retur.Stugsittaren skrev:Jag fick in luft i ledningen när jag, i slutet på oljetiden, lutade tanken läckte luft in. När jag väl fick det tätt igen (med en bränsleslang och slangklämmor) klarade brännarens pump att suga lufta upp oljan utan problem.
Ett sätt att förlänga kan vara att förlänga befintligt rör inne i tanken med en slangstump och en slangklämma. Kräver dock att får frisk luft att andas och medhjälpare utanför tanken.
Jag körde upp allt utom ca 0,5 liter som bestod mest av vatten, Jag lutade tanken o fick ut istortsätt allt ca 150 l vilket är ca 300 kg pellets...Shakespeare skrev:Ok. Jag kanske provar.Stugsittaren skrev:Jag hade enkelrör.
Det är ca 200liter kvar. Får se hur mycket jag kan få ut genom att luta tanken. Det är kanske inte lönt att bry sig om?
mvh