Sverigebrännaren. Riktig fakta!
-
- Pannrumstomte!
http://sydsvenskan.se/ekonomi/article197388.ece
http://expressen.se/?a=531923
Varför skickar han inte två tegelstenar som alla andra postorderbluffare ?
Verkar ju bara jobbigt att bygga en brännare till å luras med.
Mvh
http://expressen.se/?a=531923
Varför skickar han inte två tegelstenar som alla andra postorderbluffare ?
Verkar ju bara jobbigt att bygga en brännare till å luras med.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Re: Sverigebrännaren. Riktig fakta!
Och när har du tänk att presentera något då?ThomasBergström skrev:Hejsan alla pelletsälskare!
Här kommer jag skriva om hur det kommer att gå med min pelletsbrännare som är en Sverigebrännare. Den skall jämföras med en EcoTech och en Iwabo.
Installation av brännaren kommer att göras under vecka 44-45. Kommer skriva om installationen om det var lätt eller svår, även fördelar och nackdelar. Installationen blir i en Egnahemspanna Diplomat från -72 med ett veckofårråd på ca200 liter och kommer använda pellets från www.pelletssvenska.se 20Kg säckar som jag betalade 2.25kr kilot hemkört.
Här på forumet så skriver dom flesta att sverigebrännaren är skit men det är dom som inte har en sådan och igentligen inte vet ett skit, så jag ska ta reda på om det är skit eller kvalitet.
Det är så att dagens Sverigebrännaren är annorlunda mot vad den har varit. Jag rekomenderar er att ringa dom som säljer brännaren (webinfo.se) och tala med en tekniker där om ni vill ha bra information för hemsidan är väldigt dålig. Jag fick väldigt bra information där och det var då jag beslutade mig för att köpa den för den är i stort sett som dom flesta vanliga enkla brännarna.
Återkommer med mer information så snart jag börjar min installation.
Onödigt att bara dra igång en tråd som alla andra skriver?
KMP PX21 -06, Norahammar 2000 -66 med 115 l vvb. T.A.C 2112, Grundfos ALPHA2. 140+90m2 Byggt -43.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Sverigebrännaren. Riktig fakta!
Kanske hände en olycka med brännaren så att han inte kan skriva mer..mackee skrev:Och när har du tänk att presentera något då?ThomasBergström skrev:Hejsan alla pelletsälskare!
Här kommer jag skriva om hur det kommer att gå med min pelletsbrännare som är en Sverigebrännare. Den skall jämföras med en EcoTech och en Iwabo.
Installation av brännaren kommer att göras under vecka 44-45. Kommer skriva om installationen om det var lätt eller svår, även fördelar och nackdelar. Installationen blir i en Egnahemspanna Diplomat från -72 med ett veckofårråd på ca200 liter och kommer använda pellets från www.pelletssvenska.se 20Kg säckar som jag betalade 2.25kr kilot hemkört.
Här på forumet så skriver dom flesta att sverigebrännaren är skit men det är dom som inte har en sådan och igentligen inte vet ett skit, så jag ska ta reda på om det är skit eller kvalitet.
Det är så att dagens Sverigebrännaren är annorlunda mot vad den har varit. Jag rekomenderar er att ringa dom som säljer brännaren (webinfo.se) och tala med en tekniker där om ni vill ha bra information för hemsidan är väldigt dålig. Jag fick väldigt bra information där och det var då jag beslutade mig för att köpa den för den är i stort sett som dom flesta vanliga enkla brännarna.
Återkommer med mer information så snart jag börjar min installation.
Onödigt att bara dra igång en tråd som alla andra skriver?

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Pannrumsnisse!
Eller pang i bygget!!!!Karla1 skrev:Det vart kanske pang i pannan!!!!!
(Hur dåligt man än installerar en pelletsbrännare får man aldrig vara värst).
Jag försökte även att välja den sämsta pelletsbrännaren också.
Men inte ens där fick jag vara värst.
Hur man än gör är vissa människor värre?????????
Ved Profilen.
Min tolkning är att inläggsstartaren har intresse i Sverigebrännaren och då det inte gick att skriva något positivt skrivar han väl inget.
Hur som helst tycker jag att det luktar misslyckat reklam på långa vägar och det ger ju än mer tveksamhet till denna brännaren.
Hur som helst tycker jag att det luktar misslyckat reklam på långa vägar och det ger ju än mer tveksamhet till denna brännaren.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Nja vet inte om det är så vi har väl inga fakta som antyder det. I så fall borde Hr Bergström skrivit att allt nu var installerat och att det såg bra ut? Förmodligen bara någon som försökte ge den en chans men sedan kanske insett att det inte blev som han tänkt (eftersom han inte skrivit mer).elvis skrev:Jo, det var nog själve herr sverigebrännaren eller hans medkumpan.
Mvh
Intressant med sådana här spekulationstrådar utan bra underlag. De lever sitt eget liv.

CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
-
- Pannrumstomte!
-
- Lärjunge!
- Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
- Kontakt:
Jag ha rgluttat lite i deena tråd ibland då och då för att se om det blir nått mer, för jag har hört mycket dåligt om Sverigebrännaren. Nu är jag mycket lockad att utan att testat den också säga att den är skit, annars hade väl trådstartaren vid det här laget visat att motsatsen gäller, som tidigare påpekats.
Givetvis kan han ju inte snacka skit om den om det är så att han har nått att göra med tillverkningen eller utveckling (fanns det utveckling av den eller plockade man ihop en bunte överblivet skrot?) av den, men då borde vi översållats av propaganda...
Idén med en psykolog som trådstartare var intressant...
Jag har dock en viss känsla av att det inte är det sista vi ser skrivet om denna brännare som verkar vara en parantes i pelletseldarnas mardrömmar. Vad är det för namn förresten? Sverigebrännaren? Ska den bränna Sverige? I så fall föreslår jag att vi skickar den på export och döper om den till idiotbrännaren...
Givetvis kan han ju inte snacka skit om den om det är så att han har nått att göra med tillverkningen eller utveckling (fanns det utveckling av den eller plockade man ihop en bunte överblivet skrot?) av den, men då borde vi översållats av propaganda...
Idén med en psykolog som trådstartare var intressant...
Jag har dock en viss känsla av att det inte är det sista vi ser skrivet om denna brännare som verkar vara en parantes i pelletseldarnas mardrömmar. Vad är det för namn förresten? Sverigebrännaren? Ska den bränna Sverige? I så fall föreslår jag att vi skickar den på export och döper om den till idiotbrännaren...
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!