Köpte en trådlös stektermometer med 1m givarkabel på jula igår. Bra pris 99 spänn inkl batterier.
Var uppe på skorstenen och hann pula ner givaren i röret och klämma fast kabeln mellan slang och stos samt gömma sändaren i en plastpåse under stosen innan det började störtregna igen. . Så nu har jag något vettigt att titta på i tv-soffan . Den mäter 84grader som max.
Tänkte bara tipsa andra som vill ha koll på tempen i skostenen.
Enda abret: ingen max/min på stektermometern!
/Magnus
Focus jämä junior -72, shuntst. ladis&gyr nattsänkning, Iwabo villa s med veckof., 110kvm+källare (ej fullt uppvärmd) 1929 tilläggsisolerat, tidigare förbrukning: ca 2kbm olja nu: ska bli kul å se.. kör sydpellets på småsäck
christer72 skrev:Gissa om sambon skulle gå i spinn om det kom in ännu en trådlös-fjärrstyrd-batteridriven sak i huset!! Men ett bra tips är det!
Jo jag känner igen det. Hon där hemma försöker städa bort mina prylar ibland men jag är bra på att argumentera! Och denna behövs ju eller hur?
Focus jämä junior -72, shuntst. ladis&gyr nattsänkning, Iwabo villa s med veckof., 110kvm+källare (ej fullt uppvärmd) 1929 tilläggsisolerat, tidigare förbrukning: ca 2kbm olja nu: ska bli kul å se.. kör sydpellets på småsäck
christer72 skrev:Gissa om sambon skulle gå i spinn om det kom in ännu en trådlös-fjärrstyrd-batteridriven sak i huset!! Men ett bra tips är det!
Dom kan ju även börja spinna av andra batteridrivna saker
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
Jag är rätt svag för såna där prylar och har full förståelse för er som har fruar och sambo som kan tänkas ha synpunkter på vissa inköp...
Själv har jag en trådlös stektermometer köpt på Kjell & Co, tanken var att mäta tempen i toppen på skorstenen men den passade så bra där den vanliga rökgastemometern var placerad så jag satte den där i stället
Så här ser den ut.
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Iden har slagit mig att göra en sån installation, men jag har lite dålig erfarenhet av trådlöst för tillfället...
Tänkte vara lat och köpte en trådlös överföring till TV:n (för att slippa dra antennkable i halva kåken, det funkade skit!
Mitt trådlösa nätverk störde bilden på TV:n och bildöverföringen släckte nätverket. Det störde dessutom grannens nätverk lite. Och ja, jag ändrade så att nätverket låg i ena änden av bandet och bildsändaren i andra men det hjälpte inte.
Ligger trådlösa termometrar ochså i 2.4HGHz bandet?
Juggernaut skrev:Iden har slagit mig att göra en sån installation, men jag har lite dålig erfarenhet av trådlöst för tillfället...
Tänkte vara lat och köpte en trådlös överföring till TV:n (för att slippa dra antennkable i halva kåken, det funkade skit!
Mitt trådlösa nätverk störde bilden på TV:n och bildöverföringen släckte nätverket. Det störde dessutom grannens nätverk lite. Och ja, jag ändrade så att nätverket låg i ena änden av bandet och bildsändaren i andra men det hjälpte inte.
ligger väl på 430mhz nånstans va??
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
Juggernaut skrev:
ligger väl på 430mhz nånstans va??
Ja 433,92 som är ett riktigt "skräputrymme". På samma frekvens ligger även fjärrkontolls-signalen i den trådlösa tv-överföringen, trådlösa larm, strömbrytare, dörrklockor, bildörrar, garageportsöppnare, brandvarnare, leksaker osv. Men i och med att ingenting får sända kontinuerligt brukar det sällan vara problem.
Tror ni man skulle man kunna använda en trådlös stektermomenter för att mäta framledningstempen och returen trådlöst genom att använda den som en form av annliggningsgivare?
Calmarpannan V33, Thermia Bequem 20D, 1 st 750-liter Effecta tank med 90mm PUR och en 1500-liters Husqvarnatank med 45mm PUR.