Jag själv hade planerat L/V-pump sedan i somras, och jagade alla som finns på marknader. alltså 7 stycker olika. Och närmare tid började jag offert, medan en kille (alltså min kusin som e teknikprojekt på en välkända fariken i markaryd) sade att jag kunde gärna vänta med det att investera, eftersom det finns mycket bättre om ett-två år. Han har fördjup intressen på värmepump och läst hela världen. Så han tro vet säkert på att det kommer bättre. att L/F kan funger ner -25, finns i tyskland som håller på labb. Och så tycker att det är bäst att köra pellets fast min panna är som ny tills den tiden är i nån form bästa värmepump, och om inte elpris är lång ifrån pellets eller tvärtom, vem vet om 2 eller 5 år. Och dom kommer att förändra elproduktion någon år 2010, så vet vi ingenting.
Jaha så hade jag inte trott på pellets eftersom har läst att folk klagade mkt på pellets störst problem.
Men då frågade jag hos de som har pellets i befinlig och inspekterade. så då jag blev imponerade på pellets och billigt att lägga dvs 20 lakar för allt och blais pau.( skånska = kör på)
Så köpte jag brännare och bytt dit mot olja och har kört snart 2 månader.
Vilken skit snack, det var såå... enkel att ha pellets och billigt ännu
billigare kan det bli.
Men jag rekommendera mig att vänta med värmepump eller inte, nu de idag populär hos svensson har beställt som är gamla modell. Dom tillverkar har bakom sig som vi inte vet hur ser ut, som de ska bygga en helt annat form än idag om 1-2 år.
Det pellets är roligast jag upplev just nu än förut som haft vedeldad och olja samt el. vilka jag fick alltid blev bekymde över olja och el när räkning kommer, medan vedelda är alltid glad och gott med plånbok, men jobbigt och slit. var det.
Jag ångrar ingenting och gärna kör hur många år, bara de mitt pellets och panna håller sig frisk.

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star