Salmon skrev:
Vad ni gnäller, köp olja istället då. Alla som driver ett företag vill väl tjäna pengar. Tror inte att dom vill bedriva någon hjälpverksamhet.
Nej, men det är fler än jag som misstänker kartellbildning.
Det är ju knappast obekant i det här landet.
Någon orsak måste det ju finnas till att pellets är dyrast i Sverige som har mycket skog, för att citera ur en annan tråd.
Marknadspris kan jag klaga över om jag tycker det är dyrt, men acceptera. Riggade priser däremot är något helt annat.
Och när det är samma bolag som säljer till sig själv via olika dotterbolag, som beskrivs i exeplet ovan så .....
Grund felet är en feg konkurenslagstiftning och en samling f*k*s*r som övervakar den. Krossa bolag som pris sammarbetar. HD och Standard Oil borde vara förebilden!
Salmon skrev:
Det klagas inte lika mycket när oljan eller elen höjs så varför detta hackande på pelletsbranchen? Du får nog sätta dig ner och räkna en gång till
Läser man trådarna under en längre tid så klagas det allt på oljepriset, och inte fan är det många på det här forumet som eldar pellets av ideella skäl.
Nu har jag inte följt VPforum så noga, men det har klagats friskt på elpriset där.
Och folk är i allmänhet ganska missnöjda, vilket säkert bidrog till MPs val förlust.
Jag tror inte Elvis behöver räkna en gång till.