Pelletsförbrukning, november.
-
- Energiprofet!
Pelletsförbrukning, november.
496 kg i november, exakt som i november förra året, det var lika milt då, men sen var det slut med värmen.
Hälsn Vatsug
Hälsn Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
Re: Pelletsförbrukning, november.
Vad menar du?vatsug skrev:496 kg i november, exakt som i november förra året, det var lika milt då, men sen var det slut med värmen.
Hälsn Vatsug
Exakt förbrukning. OK.
Det var lika milt. OK
Sen värmen slut?....??
Re: Pelletsförbrukning, november.
Har ingen koll på förbrukningen däremot medeltempen för Nov.vatsug skrev:496 kg i november, exakt som i november förra året, det var lika milt då, men sen var det slut med värmen.
Hälsn Vatsug
2005 = 1.2C
2006 = 1.0C
Mätt strax utanför Ö-vik
http://www.temperatur.nu/temperatur-1-0 ... submit=yes
Janfires spaksotar panna tidigare Flex A, nu NH
-
- Lärjunge!
-
- Fröträd
-
- Lärjunge!
Och så kommer jag och drar upp snittet, 672 kg i november. Känns lite tungt att ligga över alla andra men å andra sidan ligger jag under min kalkyl.
Årsförbrukningen hade jag räknat med 8 ton, den lär sluta på drygt 7 ton om inte december slår alla köldrekord som finns.
Snacka om att det är eliten på intrimning av värmesystem som skriver här, eller också är ni ett gäng utflyttade eskimåer.
Årsförbrukningen hade jag räknat med 8 ton, den lär sluta på drygt 7 ton om inte december slår alla köldrekord som finns.
Snacka om att det är eliten på intrimning av värmesystem som skriver här, eller också är ni ett gäng utflyttade eskimåer.

Fjärrvärme!
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
546kg pellets och 708kWh el (+ lite ved sista veckan)
Dock har jag inte haft så hög pelletsförbrukning sista veckan då kretskortet på brännaren pajade i fredags och något nytt kretskort har inte kommit ännu.
Dock har jag inte haft så hög pelletsförbrukning sista veckan då kretskortet på brännaren pajade i fredags och något nytt kretskort har inte kommit ännu.

Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se