Men HALLÅ logaritmen ,,, Du som utger dig för att vara en sån himla STOR självutnämd EXPERT borde väl kunna läsa att han skrev i sitt första inlägg vad det var för laddomat han har...logaritmen skrev:Vilke laddomat har du?? Viktigt!!!pyrro skrev:Tjena!
har vart borta ett tag!
men bilder på själva anläggningen har jag tagit under helgen! har säkert missat nånting. men har fått med kopplingar till shunten, till laddomaten samt in o ut ur pannan.
""
Men fortfarande så har jag lite bekymmer,
igår (söndag) så började jag kl 9 på morgonen att sota ur pannan
helt och hållet, gjorde sedan upp en skaplig brasa och väntade c:a 2 timmar. la på mer ved och väntade 2 timmar till, la på mer ved igen .. och väntade..... å tro på fan när ja kommer ner i pannrummet. 43 grader längt upp i tankarna.... c:a 47 på mitten. ja blir tammefan galen av de här. va gör ja för fel??? ... nu är fortfarande själva stigar röret avstängt på laddomaten och det är bytt till en 72 graders givare. men ja får inte upp nån värme i anläggningen... och det har gått över en månad nu. så snart har ja förbrukat 3 m3 ved och har inte kommit upp i närheten av 70 grader. och ja stängde även av en tank igår så att ja minskade volymen att värma med 950 L . så de borde inte vara nå bekymmer. så nu är det tot 1900L att värma. men de blir inget av iaf... ...
nu ska ja ringa rörmockarn o klaga!
tack för svaren bilderna kommer under kvällen då jag glömde kabeln till kameran.
Mvh Dan
Styrs den via rökgaserna eller på termisk väg.(Typ termostat till bilen.)
Eller styrs termostaten via rökgastempgivare som är placerad på eller vid stosen från pannan som styr laddpumpen till acktankarna.
Spekulationer leder ingen till rätt rekomendationer.
Jag vet nog problemet redan nu, men låt experterna göra sina utlåtande
först.
Logaritmen..
NI övriga får ursäkta men jag reagerar på sådana uttalanden ,,, har lite svårt för Besservissar....
Får väl se hur mycket påhopp man får för det här ,,, men det skiter jag i ..
""" Ingen är ofelbar""