Fins det något rekomenderat mått mellan tak och röret.
Självblev det 75 mm mellan tak och rör är det för litet?
Kommer pelletsen att slå i taket och bli spån?
mvh/ker
Tack för infot. Jag har plyfaskivor i taket. Man kanske skulle måla dom så dom blir glattare.Roli skrev:Det beror nog lite på hur ditt tak ser ut eller rättare sagt vilket material det består av.
Är det jämnt och slätt så är det nog inga problem. Skulle det vara ett "grovt" betongtak så går det ju alltid att montera upp en masonitskiva med den glatta ytan mot "pelletssprutet" så skall det också fungera.
Är bara taket glatt och slätt så blir nog slitaget mindre än i inblåsningsröret/slangen.
Plywood är nog en bra skiva. Se bara till så att skarvarna är "släta", framför allt i blåsriktningen, så att inget kan fastna där.keru skrev:Tack för infot. Jag har plyfaskivor i taket. Man kanske skulle måla dom så dom blir glattare.
mvh/keru
Tack för svaret då är det bara att bygga vidare på förådet.Roli skrev:Plywood är nog en bra skiva. Se bara till så att skarvarna är "släta", framför allt i blåsriktningen, så att inget kan fastna där.keru skrev:Tack för infot. Jag har plyfaskivor i taket. Man kanske skulle måla dom så dom blir glattare.
mvh/keru
Skulle det visa sig att skivan eller pelletsen slits så går det ju alltid att montera en hårdträfiberskiva, typ masonite, i efterhand.keru skrev:Tack för svaret då är det bara att bygga vidare på förådet.Roli skrev:Plywood är nog en bra skiva. Se bara till så att skarvarna är "släta", framför allt i blåsriktningen, så att inget kan fastna där.keru skrev:Tack för infot. Jag har plyfaskivor i taket. Man kanske skulle måla dom så dom blir glattare.
mvh/keru
Det blir cirka 9,5 kubik.
Så nu är det nära att starta upp anläggningen.
Då kan man ju stänga denna tråd.
mvh/keru