finns att läsa om på NY TEKNIK.SE
(LÄNKEN BIOENERGI) skulle skickat med länken om jag visste hur man gör!
MVH:UB
Kul Forum!!ub skrev:8) Är det någon som läst om BABINGTONBRÄNNAREN,Amerikanska fältkök..framtida alternativ? isåfall vad tror vi om det?
finns att läsa om på NY TEKNIK.SE
(LÄNKEN BIOENERGI) skulle skickat med länken om jag visste hur man gör!
MVH:UB
De har gjort den i 30 år och är inte säkra på om den håller för attmicke_932 skrev:Verkar ju klart intressant, frågan är ju då vad bränslet kommer att kosta och hur tillgången blir på det, jag skulle tro att det tar ett tag innan det finns bränsle att få tag på utom väldigt lokalt (gnosjö....)
Och med ett pris på runt 13000 (om det nu blir så) så blir det ju mycket konkurenskraftigt eftersom det inte behövs något annat, rengör oljetanken och släng dit brännaren....
EEh, andra resurser kanske var tillgängliga. Apolloprogrammet kostade 972 miljarder SEK i dagens penningvärdeub skrev:Den är under utveckling och kan man åka till månen så lär man nog få denna produkt att hålla o fungera väl med tiden för villabruk,
Absolut, jag hoppas också. Jag är bara av naturen skeptisk (yrkesskada).ub skrev:pellets kommer kanke med tiden att bli dyrt som allt annat när det gäller energi som vi är beroende av,särskilt om de stora styr o ställer på marknaden så alla konkurerande alternativ måste väl välkommnas av kosument annars är man ju extra dum i hjärnkontoret, med det vill jag inte säga att någon här är det. VAR GLADA O HOPPAS PÅ EN NY FÖR OSS GYNNSAM PRODUKT!!