Frågade först efter EcoTech då den funkar bra med bulk. Ena försäljaren säker att det absolut inte kommer att funkar medans en annan säger att det kommer att gå...
Frågade på Janfire. visst den skulle funka då en annan kund i stan har en likadan panna. Försäljaren vill absolut inte diskutera pris utan för 27kkr så får jag en fungerande och brinnande brännare. Frågade om kostanden för sotare ingick men då säger han att ingen annan har brytt sig i att anmäla bränslebytet eller få skorstenen besiktigad

Frågar runt lite efter Värmebaronens Vikin BIO. Försäljare 1 vill heldre sälja en täljstenskamin. Nej jag vill ju ha en pelletsbärnnare. Vill då sälja en Iwabo som jag ber att få bekräftat att den verkligen funkar i min panna, vilket den inte gör. Efter lite tjat klämmer han ur sig att Viking BIO funkar ock kostar ca 19kkr
Försäljare 2 ger mig 3kkr i rabatt om jag själv gör den fysyska installationen. Men säger att jag kan/får inte trimma in den själv.
Försäljare 3 vill inte åka till grannkumunen men säjer gärna bärnnaren och säger att jag förmodligen kan trimma in den själv...
Vad ska man tro?
Jag tror inte EcoTech passar i min panna.
Viking BIO har jag fått bekräftat att funkar men kan man installera och trimma in den själv? (Finns stor besparing att göra)