Hejsan!
Jag tänkte göra en acktank och undrar om någon har ritningar eller ider på hur den perfeckta acktanken ser ut. Jag har i dagsläget en Termax panna och en ecotec A3 brännare.
Tillverkning av acktanck
-
- Pannrumshärskare!
-
- Pannrumshärskare!
kolla den här tråden.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=3574
jag håller på o jagar Lorentz avhandling om acktankar på Chalmers.
//Johan
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=3574
jag håller på o jagar Lorentz avhandling om acktankar på Chalmers.
//Johan
Värmebaronen Comet
Värmebaronen VikingBIO
2 x 500 Liter Borö
Beställt Sfinx Solar paneler + värmeväxlare
Värmebaronen VikingBIO
2 x 500 Liter Borö
Beställt Sfinx Solar paneler + värmeväxlare
Får du tag på den så får du gärna dela med dig.JoFi skrev: jag håller på o jagar Lorentz avhandling om acktankar på Chalmers.
//Johan
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
-
- Gallringsobjekt
avhandling
vilket ISSN nr söker du?
...för ett år sedan fanns det en flock avhandlingar på dalarnas högskolas sida....sensmoralen där var MYCKET MYCKET isolering samt sträva efter välskiktad ack = låga flöden och inga vertikala inlopp i tanken.
det finns en dansk konstruktion (vet ej om den produceras eller det är en lab.prototyp) med en form av fördelningsdysa som leder ut vattnet horizontellt tanken för att reducera oönskade vertkala vattenrörelser.
MVH
Fixarnisse
...för ett år sedan fanns det en flock avhandlingar på dalarnas högskolas sida....sensmoralen där var MYCKET MYCKET isolering samt sträva efter välskiktad ack = låga flöden och inga vertikala inlopp i tanken.
det finns en dansk konstruktion (vet ej om den produceras eller det är en lab.prototyp) med en form av fördelningsdysa som leder ut vattnet horizontellt tanken för att reducera oönskade vertkala vattenrörelser.
MVH
Fixarnisse
CTC pionjär -92 med vikingbio, 2,3 m/2 förråd 12,8 m/2 LESOL 5AR 750 4slings-dalatank + 500liters ack.