Biomatic - Kör Ni difftank?
-
- Prima virke
Jag försöker köra difftank utan glödhållning nu när det blivit lite varmare . Det är speciellt för att slippa glödhållnings körningarna (osar och pyr) när det är litet uttag av värme. Något som jag saknar som jag tycker borde vara med i programvaran är att brännaren ska varmstarta om ny eldningscykel ska köras innan glödhållningstiden har gått ut. Då det ju finns glöd kvar och kallstart är helt onödig. Jag tror EcoTec har det på A4:an. Smart!
Biomatic 20+, hemsnickrat veckoförråd, dragbegränsare.
Hur kopplar man in difftank egentligen? När installatören försökte i morse - genom att ställa diifftank till 20 grader - så gick brännaren i alla fall i gång vid 75 grader. Han - installatören - var inte så hemma på detta, men trodde att man skulle behöva en tempgivare som fejkade ack. tanken... Ett telefonsamtal till Themia gav inte heller nåt. För det är väl inte så illa att man måste ha en ack.tank eller motsvarande för att kunna utnyttja den här finessen???
/rpc
/rpc
Biomatic 20+, Themias shuntstyrning, Mafa mini, småsäck från StoraEnso. Värmer 164 + 43 kvadratmeter. Förbrukning c:a 5 ton/år
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Det ska bara va att ändra tankdiff, Ställer du den på 20 grader så ska brännaren starta då pannan är 20 grader under bör värdet..rpc skrev:Hur kopplar man in difftank egentligen? När installatören försökte i morse - genom att ställa diifftank till 20 grader - så gick brännaren i alla fall i gång vid 75 grader. Han - installatören - var inte så hemma på detta, men trodde att man skulle behöva en tempgivare som fejkade ack. tanken... Ett telefonsamtal till Themia gav inte heller nåt. För det är väl inte så illa att man måste ha en ack.tank eller motsvarande för att kunna utnyttja den här finessen???
/rpc
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd