oljud
oljud
tjenare därute! fick mitt hus utbytt på min brännare pga felaktigt hus.
efter det så går brännaren perfekt "nästan".den låter som en jamande katt eller lågt tjutande ljud.är det någon annan som har fått detta fenomen efer byte,bequem 15 d.tacksam för tips hej så länge.
efter det så går brännaren perfekt "nästan".den låter som en jamande katt eller lågt tjutande ljud.är det någon annan som har fått detta fenomen efer byte,bequem 15 d.tacksam för tips hej så länge.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Bra att den funkar nu..
Det jamande ljudet har jag oxå men bara då brännaren stått länge o startar upp.. Inte varje gång iof men visst händer de o det "tror" jag är när det är sand el annat skit mellan axeln till internskruven o koppen..
Men från början kan de även va slussvingarna som låter lite men det går över...

Det jamande ljudet har jag oxå men bara då brännaren stått länge o startar upp.. Inte varje gång iof men visst händer de o det "tror" jag är när det är sand el annat skit mellan axeln till internskruven o koppen..
Men från början kan de även va slussvingarna som låter lite men det går över...

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Re: oljud
Jag har haft samma problem. Elementen visar sig fungera som perfekta högtalare. Oljudet hördes i hela kåken. Jag fick internskruven utbytt. Då blev det bättre. Vid kall uppstart kan det ibland höras fortfarande och då det är mycket sinter i brännnarkoppen. Så den är bra att rengöra då blir det bättre.skåning skrev:tjenare därute! fick mitt hus utbytt på min brännare pga felaktigt hus.
Jag har även läst på forumet, att ngn har tagit bort brännar koppen och putsat till skruven med ett fint sandpapper/smärgelduk. Kanske ngt att prova om garantin är utgången.
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
3m skorsten
Då får man ta till ett smörjmedel som tål ganska höga temperaturermicke_932 skrev:Finns där inga smörjnipplar så att man kan ta fram fettsprutan.....
typ 1000 grader eller mer.
Nä det finns ingen smörjnippel men om man nu råkar ha detta smörjmedel som tål dessa temperaturer så kanske det går att smörja
CTC Total 1983
3m skorsten
3m skorsten
Klart jag har....
Molykote 1000, P37 eller P40, dom klarar en bra bit över tusen grader allihopa.
http://www.galindberg.se/nymoly1.htm

Molykote 1000, P37 eller P40, dom klarar en bra bit över tusen grader allihopa.
http://www.galindberg.se/nymoly1.htm
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Skall klara -35º till +1100º C enligt texten på förpackningen. Så din undran var helt rätt.Allan skrev:Undrar om inte kopparpastan jag har till bilen tål litet över 1000 grader.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.