Dan Samuelsson skrev:"En transistor kan bara vara öppen eller stängd " Man häpnar över okunniga "experter". Låt oss slippa kurser i omriktarteknik på dessa sidor och kom med förslag på hur man fixar till en drifttidmätare för internskruven på en Janfire pelletsbrännare istället.
Då tycker jag att du gör ett försök och föklarar hur en transistor fungerar på ett enkelt sätt så att jag förstår, istället för att förklara folk för okunniga.
Du har till viss del rätt i att en kurs i omriktarteknik inte hör hemma under Janfire, men om det finns ett förslag på att modifiera brännare som styrs på detta sätt, skulle jag önska grundläggande info om hur systemet fungerar från början (Kanske under övrigt).
Olika människor söker olika information. Själv är jag tacksam för det mesta som jag lyckas snappa åt mig från människor som har mer erfarenhet, Och hittar jag något som jag vet är fel, Så försöker man hjälpa till och få det rätt. Alla vet inte allt, men var och en kanske har ju koll på en liten bit.
Information som delges här måste naturligtvis, som all annan information man tar till sig, betraktas med källkritik, och var och en får ta ansvar för de slutsater man drar.
/Eric