Agerod skrev:
Som andra proffs köper jag inte heller borrmaskiner eller skruvdragare för ett par hundringar som man nu för tiden kan göra på de flesta stormarknader. Vill man ha maskiner som fungerar lite längre än till nästa reklamutskick, så skall man nog satsa på pålitliga märken som en riktig Janfire eller annan brännare med motsvarande drifterfarenhet - ungefär som du själv, som tydligen eldar med en Janfire.
Precis som jag själv hävdar...Jag köpte min "Pelletsvärme" med 2 (två) års garanti från leverantören, FORCO, men men fick härom dagen ett betalningsföreläggande från Kronofogden på någonting som enligt min mening ingår inom garantin.
Jag skulle vilja hävda att det är enklare att byta ut en trasig skruvdragare/borrmaskin med två års garanti inköpt för två år sedan, än en pelletsbrännare som inte fungerat sedan i Juni detta år...
Jag har blivit tvungen att driva detta ärende till ARN och jag är ändå inte säker på att jag kan häva köpet. Konsumentköplagen är ju väldigt inkonsekvent...
Tillägg...FORCO drivs som en ekonomisk förening.
Jag kommer inte riktigt ihåg förutsättningarna därom från företagsekonomin men jag har för mig att det är den närmaste nivån till stiftelse då man inte har någon insyn alls...
Undvik FORCO i det längsta...
/Pitch