Nu ska ni få höra:
Det är bara att beklaga för Per Pellet!
Håller med om att Thermia förbrukat sitt förtroende både en och två gånger. Med facit i hand hade jag nog fan valt en annan lösning än biomatic 20+ vilket jag dock fortfarande tror är en bra panna men med den organisationen som Thermias bakom så blir det indirekt en dålig sådan när det dyker upp diverse problem. Ett kvalitetsystem som inte existerar, ansvariga (t.ex. mollgan, Thermias egen låtsaskompis från Grängesberg)som man ej kan nå, oklara besked till sina återförsäljare, värdelösa manualer om det finns några ..............
Ja ni som är drabbade vet att listan kan göras lång.
Min nya brännare som jag själv fick byta har nu gått ca: 300 timmar med två "tjuvstopp" för optovakten. Förmodligen sot i röret där optovakten sitter men i mitt tycke inget nämnvärt mycket. Skruven då? Jo den går (än så länge) med det karakteristiska kattdödarljudet dock som nog i o f s är normalt?
Jag hade ju problem med kortet också trodde man. Klockan samt lite andra inställningar ställde om sig vid strömbortfall. Fick nytt processorkort som jag ocks fick byta själv men med samma problem. Klockan ställer då i alla fall om sig om det blir strömlöst. Ska nu också se till att få ett nytt expansionskort också då jag tror det är där problemet är.
Men som sagt med facit i hand så satt det nog ett annat fabrikat i källaren. Nu har väl jag haft extrem otur men när man läser denna tråd m fl. så inser man att Thermias organisation inte växt i kapp med marknaden och dess efterfrågan vilket reulterat i bristande kavlitet på det som släpps ut.
Nån gång när jag får tid ska jag kontakta nån instans som ska se till att få detta publicerat mer offentligt än denna tråd. Synd om fler ska åka i fällan i tron att de köper kvalitet när de handlar Thermia. Hoppas några fler Thermiaägare känner likadant och kontaktar press, konsumentverk, råd och rön, Sverker Olofsson eller vem det nu kan vara för så här lindrigt ska dom inte slippa undan och dessutom på vår beskostnad som betalat sisådär en 80 000:- för ett fungerande värmesystem.
Jag är så jä..la förbannad emellanåt så att min värmeutveckling har en högre verkningsgrad än alla Thermias pannor och brännare nånsin kommer upp i. Hade jag haft en stor burk vaselin hade jag åkt till Arvika och stuckit upp min brännare i lämpligt mänskligt utrymme på nån ansvarig dit solens strålar aldrig når.
Kommer nu min brännare fortsättningsvis att fortsätta spöka så ska jag nog kika på om det ur laglig synpunkt på nåt vis går att häva köpet.
Ja, så illa känns det i bland!
Puh! Det blev långt....
Nu har man gnällt färdigt för i år

Ber om ursäkt för eventuellt ovårdat språk och om det väcker anstöt hos känsliga personer.