Bra med ett forum för oss med pelletspanna!

Nåväl, har köpt hus för ca 2 veckor sen och har nu börjat fokusera lite på pelletspannan för att optimera den så mycket som möjligt (hålla nere kostnaderna för pellets) och börjat läsa manualen till min Värmebaronen Pellmax CU. Den tuffar på och går men föregående ägare hade lite väl varmt i huset kan jag tycka.. Ca 25 grader.. Till en början har vi börjat skruva på elementen, men tanken slog mig att jag nog bör ändra på pelletspannan så den inte ångar på för fullt och jag istället ställer ner värmen på elementen..
Det var dock väldigt mycket att sätta sig in i och som jag inte fått klarhet i genom att läsa manualen.
Jag bor i Östergötland, d.v.s. mellersta Sverige typ. Vad bör man ha för värmekurva här? Det står i manualen att värmekurvan beror på ort.
Jag har en värmekurva på "1,75" och lägsta framledningstemperatur är satt till 20 grader och högsta framledningstemperatur är satt till 64 grader. Är det rimliga värden?
En inställning kallad "Värme Öka/minska" var satt till +2 grader vilket jag tolkar som någon finjustering där temperaturen ökats upp något. Jag ställde ner den till 0 grader (som det står att den bör stå i enligt manualen)
I övrigt har jag inte ändrat något, men hur bör jag ställa min panna för att få så bra ekonomi i den som möjligt? Som sagt så ville föregående ägare ha det lite varmare än vad jag och min sambo tycker är behövligt.. Vi svettades ihjäl här.. Runt 21 grader känns mer rimligt..