KMP UNO

Användarens profilbild
Stroker
Lärjunge!

Re: KMP UNO

Inlägg av Stroker »

En fråga Erik_73 . Skulle vara kul att veta vad Du eldar pellets med och i så fall med "vad" dvs vilken panna med vilken brännare och så.. som alla andra skriver i sin presentation :roll:
Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
Erik_73
Energiprofet!

Inlägg av Erik_73 »

stroker, tvivlar på att alla andra har skrivit vad dom har för anläggning och jag skulle vara den enda som inte skrivit det i min press.....pannan är en opex med egengjorda turbolatorer och baffelplåtar, brännaren är en Flex-a, uppgraderad med den nyare styrboxen, har kört den med lite olika egentillverkade roster och efterbrännkammare....är inte direkt någon pannrumsporr för den som vill ha det senaste bland pannor och brännare men det fungerar utan en massa driftstörningar och har en hyffsad förbränning även om det finns mer att önska sig

Du säger att brännaren ska ta lite pellets och du skiter högaktningsfullt i CO-O2.....du tror inte det finns ett visst samband med vilka CO-O2 värden du får och hur pass bra brännaren har förbränt och frigjort energin från pelletsen inverkar på förbrukningen?
Pelletsbrännare Janfire Flex-a tillverkad och installerad 2002
Calmarpanna opex tillverkad 2005 och installerad 2012
Användarens profilbild
Stroker
Lärjunge!

Inlägg av Stroker »

Under nästan varje medlems inlägg står det vad denne har för anläggning.

Klart det har samband likväl som allt annat men jag snöar inte in på de och skulle aldrig kosta på mig sakerna för att ta reda på det då de kostar allt för mycket pengar. Det finns många fler parametrar i kedjan som har betydelse och funkar det bra så funkar det bra. Jag är nöjd med att ha värme och varmvatten till en hyfsad peng med så lite jobb som möjligt.

Vet alltför många i de branscher jag varit inblandad i som besitter ett inre tvång och måste ska göra bra saker bättre..och det kostar alltid och blir sällan bättre i det låga loppet. Har varit där själv för sisådär 40 år sedan..
Avslutar härmed min inblandning i denna tråd som handlade om en UNO panna.
MVH
Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
Skriv svar