Rökrör
Re: Rökrör
Nu är det ju frågan om en minimal ändring, som kan få en tigex att räcka till. Som jag ser det kan skillnaden bli större mellan 2 olika skorstenar. Och lite luft får pannan via fallslangen, när brännaren står still..
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
-
- Energiprofet!
Skall du få riktigt tätt så använd pannkitt. Det är ett kitt som du smetar på i skarvarna och som brukar tåla 1500 grader. Du är säker på att du inte har något som sitter i skorstenen tex kråkbo. Då jag flyttade in i mitt hus, så hade kråkorna byggt bo så det var nästan tätt. Stenhårt och mycket material. Rensade ut ca en skottkärra med kvistar mossa mm. Innan jag hann svetsa ett galler, så hade de på de veckorna fyllt skorstenen igen. Värt att göra en inspektion av kanalen. Gå ner med en kamera och kolla.
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Ska inhandla pannkit idag, fågelbon har jag inte.
Det är helt enkelt dåligt drag pga att den sista metern mot pannan är smal och lite svängig.
Det är helt enkelt dåligt drag pga att den sista metern mot pannan är smal och lite svängig.
Ariterm Bequem,Focus PE-20 ,ESBE CRB100 ,KW Sid 012