Mitt första inlägg och min första pelletsbrännare. Har sökt och läst de "heta" diskussionerna angående denna panna och jag tänkte försöka skippa just den diskussionen. Har genom sökfunktionen plöjt då det finns MASSOR med trådar om denna panna men inget som direkt passade mig.
Det jag vill ha hjälp med är installationsdelen på just denna panna och ej någon vidare utveckling om hur mycket förlust som är i pannan osv
. Har viss koll och är förstår el-scheman osv men detta är lite nytt.
Visar det i bilder (OBS: gör inte som jag då ni klickat på bilden och vill tillbaka. Tryck inte X utan backa istället)
1. So far so good, borrade upp hål och fäste adaptern i pannan (med oljeplattan som mall)

2. Lite dålig koll på lågriktaren, är det rätt för denna typen av panna eller skall jag ordna ny?

3. Vart skall denna? har kollat på elschemat och förstår det hyffsat. Utgår från att den skall till en termostat. (detta är alltså inte den som går till skruvmotorn). Får eventuellt kapa denna och koppla vidare?

4. Skall den kopplas till denna? eller måste jag skaffa ny dubbeltermostat från t ex billigtvvs?

5. ovan fast närmare:

6. Vart skall jag installera dragbegränsaren på denna panna. Finns endast ett rör (cirka 40cm långt) som går rakt upp från pannan (rörröret?)