Vi öppnade den svarta styrlådan och mätte spänningen ut från Trafon, (ja e elektriker föresten) och de var helt dött, 0Volt, (230V in såklart).
Så jag tog med en trafo ifrån jobbet som ja kopplade in, då startade PLC:t men "Säkerhetskrets-reläet" lyste inte, och temperaturen som stod i PLC:t fladdrade upp och ner mellan 10grader och den dåvarande tempen, aldrig över verklig panntemperatur.
Så ringde till BAXI i Falköping, de sa att vi skulle prova koppla ur fläkten, och sagt o gjort, allt funka normalt med säkerhetskrets o temp, (dock med medhavda transformator från jobbet, alltså INTE med original transformatorn.) En ny fläkt skulle kosta ca 900+moms och trafon 1100+moms, och med tanke på att vi snart ska riva ut allt för o få annan uppvärming så tyckte vi de var väldigt dyrt.
Jag sökte på internet efter en fläkt tog kort på papperslappen på sidan (bild nedan), DSG 75-40.
Hittade en på nätet, som de hade kort på samma papperslapp, såg exakt likadan ut, fast billigare.
Köpte den och nu monterat in den, dock blev lyckan kort, det funkade inte, fläkten varva upp precis när man startade (så den funkar verkar de som.) Och mäter man på kontakten från pelletsbrännaren (med fläkten urtagen) så funkar det, får 24V mellan svart o röd och ca 21V mellan svart o orange.
Så frågan är om fläkten ändå inte funkar, så en måste ha just deras från BAXI för 900 spänn, eller har någon annan liknande problem?
Vore ju bra om det funkade ett litet tag till vi byter värmesystem.
Om det är något mer jag missat som kan va bra att veta så säg till, så försöker ja fixa det!!
Bild på NYA fläkten:

Bild på GAMLA originalfläkten:

(Manual: http://www.baxi.se/UppladdadeFiler/Manu ... 0_rev7.pdf)
Tack på förhand!