Pannbyte, Ecoflex V
Re: Pannbyte, Ecoflex V
Tänk att de s.k. proffsen ännu en gång har visat att det inte "riktigt vet" vad de håller på med.......
Dra påfyllningsröret på det viset.
Hos mig var det likadant. Var tvungen att dra om en del rör när jag monterade mina solfångare och visste lite mer än då rörkrökaren monterade min anläggning. Hans jobb då hade inte fått godkänt idag......
Dra påfyllningsröret på det viset.
Hos mig var det likadant. Var tvungen att dra om en del rör när jag monterade mina solfångare och visste lite mer än då rörkrökaren monterade min anläggning. Hans jobb då hade inte fått godkänt idag......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Eftersom jobbet han gjorde var på en lördag och han debiterade 0kr/timmen så är jag nöjd som det är. Och skulle det vara så att jag stör mig på det så får jag väl fixa till det själv.
Jag såg det precis när han hade monterat det, och kommenterade det, men hade inte mage att be han flytta det eftersom han har hjälpt mig så mycket.
Så nu kan vi släppa påfyllningsröret..
Fast jag uppskattar ändå att ni ser, och att ni är ärliga.
Jag såg det precis när han hade monterat det, och kommenterade det, men hade inte mage att be han flytta det eftersom han har hjälpt mig så mycket.
Så nu kan vi släppa påfyllningsröret..

Fast jag uppskattar ändå att ni ser, och att ni är ärliga.
Nu har sotaren varit här och han var mycket belåten.
Han tyckte det var snyggt och prydligt och kunde konstatera, efter provtryckning, att allt var i sin ordning.
Nu ska det muras ihop i veckan och sen ska det eldas för första gången i pannan..
Han tyckte det var snyggt och prydligt och kunde konstatera, efter provtryckning, att allt var i sin ordning.
Nu ska det muras ihop i veckan och sen ska det eldas för första gången i pannan..

Så, då var stosen och rökröret på plats. Gick lös med eldfast snöre o pannkitt så det ska nog till och med bli tätt..
O så lite bilder såklart

Nu återstår bara pelletsskruven, o lite färgstänk runt stosen.
Sotaren tyckte att jag skulle isolera rökröret med 30mm isolering, så det får jag ta o göra med.
Visst går vanlig stenull bra? Typ nätmatta till ventilationsrör?

O så lite bilder såklart

Nu återstår bara pelletsskruven, o lite färgstänk runt stosen.
Sotaren tyckte att jag skulle isolera rökröret med 30mm isolering, så det får jag ta o göra med.
Visst går vanlig stenull bra? Typ nätmatta till ventilationsrör?
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
All den tid mattan är eldsäker/flammhämmande och tål värme över tid, så är det okej. 

CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
halleluja!
Nu brinner det i pelletspannan.
Ska få gå ett par dagar så ska vi se hur det känns i huset.
Nu brinner det i pelletspannan.
Ska få gå ett par dagar så ska vi se hur det känns i huset.
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25