Är det någon som kan tipsa om något företag eller person i Blekingetrakten som demonterar billigt?
Måste väl finnas någon här på forumet som bor i Blekinge

Använd Absol och skyffla sedan bort det.Jolle skrev:Hur fick du bort restoljan i tanken? Jag står inför samma problem om ett tag.tierparn skrev:Jag sågade ner min tank med en tigersåg. Det tog c:a 1/2 dag och ungefär 10-15 st blad.
Jodå dom blir varma..notti skrev:Tipps när man kör med tigersåg så blir bladen varma ..kyl ner bladet med en blomspruta med vatten som man pumpar upp tryck i och be polaren hjälpa till med att duscha på bladet medan du sågar ..då går det inte åt många blad och sågen skär mycket snabbare med vatten
Min tank var lika stor och det tog för 2 man ..(mig och polarn) ca: 2-3 timmar så låg den på släpkärran ..kostnad 3 st sågblad 120 kr tigersåg från Silvan 395 kr och 6 st Calsberg Svart Guld 33cl 36 kr totalkostnad 551 kr ..och tigersågen har jag kvar till nästa gångAlbert skrev:Jag anlitade en firma som tog bort min tank för 3200:- plus moms.
Det var en 3 m3 inomhustank, det var klart på 2,5 tim.
Jag var med och kollade hur dem gjorde och jag hade ca 300liter olja kvar.
Tigersågen använde dem bara när dem behövde, till det mesta
körde dem med en nibbler, den tuggade plåt som en varm kniv i smör.
Dem kapade först bort ett hörn, för att få in nibblern, sen körde dem
nibbler och kapade vissa små bitar med tigersåg för att att få i nibblern
på alla sidor. Dem tog bort 2 bitar på framsidan sen sög dem ur oljan.
Så jag rekommenderar att hyra en Nibbler, och en Tigersåg 2-3 blad.
Jepp 2 ton..notti skrev:Albert skrev:Jag anlitade en firma som tog bort min tank för 3200:- plus moms.
Det var en 3 m3 inomhustank, det var klart på 2,5 tim.
ps: jag pumpade ur resterande olja med en gamal tvättmaskinspump ..funkade kanon bra ..därefter ett par nävar sågspån ja mer olja var det inte kvar ..tycker att om man gör jobbet själv så är det rätt bra timmpenning ..för dryga 3 tusen så får man rätt mycke pellets