Själv har jag kollat dess två år med min cirkulationspump energi, så det har visat förbrukat över 610kW för uppvärmning inte varmtappvatten.
Så jag har iakttag på Alpha2 som jag har funderat på att byta dit, så det skulle sparar ca 75% inte sant eller hur..
Har jag tittat på två olika typ Alpha2 med eller utan L
Det är som med L utan varmtappvatten.
Fråga är har det betydelse någon påverkar de 2 typ som sagt L eller inte till min panna, Värmebaronen star?
Men...det verkar flesta säljer utan L. då tror jag det spelar inte roll ...
Jag kunde hittade billigt hos Rinkaby, någon som har sett billigare?
I England är billigare kostar halv, men finns inte som 25/40 - 180mm försäljning där, utan man kan beställa så det kostar mkt då är lika hos rinkaby. England har sin standard är 15/50/60 - 130 mm
I finland bör sådan och är någon billigt. Min kusins frus pappa alt bror bor där och han ska höra av sig om han hittat sådan o pris. Men hittade på nätet verkar hyfsa lägre än här hemma.
Vad har erfarent att säga om det
Tack förhand.
--------------------------------------------------------------------
Ni som läsare inte vet vad jag pratar om så finns info här http://net.grundfos.com/doc/webnet/powe ... index.html
Någon som é erfarent med Grundfos Alpha2
Någon som é erfarent med Grundfos Alpha2
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
-
- Pannrumshärskare!
Hej
Jag har ingen erfarenhet av pumpen men jag hittade ett test med några olika pumpar.
Du kanske redan har sett det
http://www.energimyndigheten.se/sv/Hush ... onspumpar/
Jag har ingen erfarenhet av pumpen men jag hittade ett test med några olika pumpar.
Du kanske redan har sett det
http://www.energimyndigheten.se/sv/Hush ... onspumpar/
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
Jøtul I 520 FL
Skall du få en energivinst med en mottrycksreglerande pump måste du ha "aktiva" elementtermostater.
Kör du med innegivare till en shuntstyrning blir vinsten inte så stor jämfört med att ställa en vanlig 3 stegs pump på "rätt" hastighet.
Pump för varmvatten är ju vanligen bronspumpar, det är dyrt och onödigt till uppvärmningssystemet.
Kör du med innegivare till en shuntstyrning blir vinsten inte så stor jämfört med att ställa en vanlig 3 stegs pump på "rätt" hastighet.
Pump för varmvatten är ju vanligen bronspumpar, det är dyrt och onödigt till uppvärmningssystemet.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.