Hej på er!
Först o främst är det ngn känner igen Roslagsbrännaren (jag har en RB master)!!!!???
Köpte min brännare 7/9 2008. Och just då verkade den bra, den värmde upp o allt var tipp topp... sen vart det 5 minusgrader o brännarn orkade inte värma mer än 30 grader.... hade 17 grader i huset..... försökte höja matningen men då över matades brännarn o stanna för det....
Sen vart det milt igen o brännarn funkade igen...... Hurra tänkte jag (amatören tänkte)
Nu i den senaste köld knäppen vart det samma visa igen, max 30 grader i pannan och om vi höll oss inne o elda vämeljus så fick vi upp inne tempen till 18.
Fick tag i suporten genom mejl först, men kom inte fram till ngt nyttigt där, fick då prata med en tekniker som trodde att ngt bromsar rökgaserna i pannan, men jag har plockat bort allt som sitter löst i pannan så det ska vara fria luftvägar där... det sista han sa vart att jag skulle ta bort en reglage plåt på fläkten i brännarn för att öka luft mängden, sagt o gjort, fick då upp rökgaserna i ca: 185 men pannan gick bara upp till 40 grader och höjde jag matningen så vart pannan övermatad igen (hadde matningen på 02:00 och höjde till 02:50s )
sänker matningen nu igen men pannan övermatas iallafall nu...
vet inte vad som står i min makt att göra nu,
Tar tacksamt emot tipps o råd
Och är det ngn som har andra erfarenheter av Rb:n så är jag tacksam för att få dom också...
// Ronnie
Nån som känner igen den här brännaren? och lite frågor...
Nån som känner igen den här brännaren? och lite frågor...
Panna CtC 266B, Brännare: RoslagsBrännaren RB master, Pellets från stockhorvan, hus 199 kvm 20 tals villa, 12 m helsten / helstens skorten
Du lade in tråden i fel avdelning
Inte KMP utan här skall den vara:
http://www.pellets.info/viewforum.php?f=26
Tills experterna kommer in så kan du läsa lite trådar här.
Skriv vad du har för panna också.

http://www.pellets.info/viewforum.php?f=26
Tills experterna kommer in så kan du läsa lite trådar här.
Skriv vad du har för panna också.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
oj då!

Så går det när man e stressad o uppgiven......
Men tack ska du ha
Panna CtC 266B, Brännare: RoslagsBrännaren RB master, Pellets från stockhorvan, hus 199 kvm 20 tals villa, 12 m helsten / helstens skorten