Hej
Jag försöker så här: om man har stigande intagningsrör med bara ett intag i mynningen, enligt principen "stiga först, sedan plana ut", använder man inte kärnröret (inuti skruven) då?
Dessutom ska jag passa på och fråga om man ska ta bort "metallploppen" i mynningen, göra en avfasning på röröppningen och låta skruvfjädern hänga löst?
Förstår ni vad jag menar?
Kärnrör i stigande intagningsrör?
-
- Ungskog
Kärnrör i stigande intagningsrör?
Nibepanna pellux, KMP 21-brännare, Bulkförråd med flexiskruvmatning.
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
MAFA har en sådan lösning (utan fastsättning av skruv i ena änden) på skruvar upp till 8-9 meter. Vet inte om Andras skruv klarar detta.
Tror att det kan bli trängre (dvs krossa mer) med kärnrör i stigande delen. Där borde man underlätta för transporten på alla vis. Jag bara gissar i denna fråga (med ett litet inslag av sunt förnuft).
Tror att det kan bli trängre (dvs krossa mer) med kärnrör i stigande delen. Där borde man underlätta för transporten på alla vis. Jag bara gissar i denna fråga (med ett litet inslag av sunt förnuft).
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator