Jag håller med Grimreaper ... säck e bra ... då får man jobba lite oxå
Visst ... med fjärr får man värmen rakt in i huset å behöver bara betala en räkning inget annat.
Har själv frågat runt om de där, men kommit fram till att nackdelarna med fjärr e att man e helt bunden sen .... betalar man inte räkningen för man kanske har skitkasst med pengar nå månad så får man ingen värme.
Ser man på el priserna idag så e dom ju inte på väg ner direkt ... vet inte om man kan ta nå avtal gällande det hos elleverantören ... när det gäller värmen alltså ... så som du kan med hushållsel
Ekonomin kan man styra själv med pellets om man har bra leverantör på den ... själv ska ja nu ändra till så att jag betalar in en viss summa per månad å sen kör dom ut när de e betalt för tex 5 pall ... eller vad man nu väljer
Eller så bunkrar jag när ja har mycke pengar över å slipper utgifter på pellets några månader sen
Sen e de ju miljön ... inte för att ett hushåll sabbar märkvärt men
Har en kompis som faktiskt fick sälja pga av att fjärrvärmen "åt" upp deras pengar .... lite knepig sits iofs men orsaken var värmen.
Huset "lever" nog mer med pellets/ved än med fjärr/bergvärme
Plus att själen känner sig nog mer ansvarsfull och "nyttig" när man får styra om lite