Bästa priset på pellets?
Bästa priset på pellets?
Jag har kollat runt lite bland olika tillverkare och grannar....
Billigaste pelletsen hittills som jag hittat är 2250 :- / ton och småsäck. (Tillverkare: Andreasson, Smålandsstenar) Samma pris har ÖTAB i Jönköping. Båda har såvitt jag kan se bra pellets och är ganska små tillverkare.
Finns det någon annan som i dagsläget har någon information om inhemsk "lågprispellets" i södra sverige både beträffande småsäck, storsäck och bulk.
Det konstiga är att de små tillverkarna förefaller ha billigare pellets än de stora. Ändå skall det vara stora fabriker för att uppnå skalfördelarna som finns vid tillverkningen av pellets.
Någon som har någon uppfattning om läget.
Gärna med priser från någon lokal liten tillverkare
Billigaste pelletsen hittills som jag hittat är 2250 :- / ton och småsäck. (Tillverkare: Andreasson, Smålandsstenar) Samma pris har ÖTAB i Jönköping. Båda har såvitt jag kan se bra pellets och är ganska små tillverkare.
Finns det någon annan som i dagsläget har någon information om inhemsk "lågprispellets" i södra sverige både beträffande småsäck, storsäck och bulk.
Det konstiga är att de små tillverkarna förefaller ha billigare pellets än de stora. Ändå skall det vara stora fabriker för att uppnå skalfördelarna som finns vid tillverkningen av pellets.
Någon som har någon uppfattning om läget.
Gärna med priser från någon lokal liten tillverkare
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Re: Bästa priset på pellets?
Å andra sidan så har ju de små tillverkarna ofta väldigt lokal tillgång till råvara (som med ex. Andreasson i Smålandsstenar) och slipper frakta denna. Sedan har de ju naturligtvis inte heller de stora företagens overheadkostnader för företagsledning, reklam etc.Flexifuel skrev:...Det konstiga är att de små tillverkarna förefaller ha billigare pellets än de stora. Ändå skall det vara stora fabriker för att uppnå skalfördelarna som finns vid tillverkningen av pellets...
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Läs rapporten i tråden http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=7124 så upptäcker du att det handlar om ett enmansföretag..micke_932 skrev:Nåja, till och med smålänningarna har väl någon form av företagsledning....
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
-
- Frö