1.Vad är normalt tryck i systemet ? manometern på pannan ligger när jag börjar elda på 1.2 och färdigeldat på 2.1 bar tycker det verkar mycket.?
Kan det bli för mycket vatten i systemet, har ngn gång vid för varm panna släppt in kallt vatten med kranen på vä sidan... därav högt tryck?
2. Laddomaten beter sig konstigt har vid ca 90 min eldning 88 pantopp, 36 acctank, 80 in i pannbotten lite väl varmt tillbaka in väl ?.
3. Acctankarna kommer ej upp i mer än 80 gr (84 om man pressar pannan mot 100 strecket en stund) har varit så här sedan systemet installerades 1999.(Förra ägaren bor numera granne) jag har provat med lägre hastigheter 2 på laddomaten men med kokning som följd. Termostaten öppnar vid 78 gr. (Byttes 2004.) Pga.Förra ägaren tyckte att det blev en avsevärd försämring vad gäller vattentempen i tankarna.
När det fungerade var värmen i tankarna 50 gr 1 dygn efter avslutad eldning, idag så är det 30 gr i tanken 18 tim efter avs. eld vid en yttertemp på ca +-0 =kalla radiatorer! Inga förändringar med radiatorer eller ngt är gjort på dessa år. Rörkrökarn har tittat på det för nåt år sedan men menar på att värmelagringskapaciteten inte kan försämras..

Ska se om jag kan få in lite bilder på det hela.