Ny pellets anläggning.
Ny pellets anläggning.
Tänker byta ut min ctc 1200 o kmp 21 mot optimal pelletsanläggning. Troligtvis till ariterm är detta ett bra val?
ctc 1200-01, shuntaut Bentone
Kmp-px21-05 proc 2v7.3-D20
elptr 15 kwv
Rör i skorsten 113 mm, 11,0 meter
för,mod, 200-liters fat
Kmp-px21-05 proc 2v7.3-D20
elptr 15 kwv
Rör i skorsten 113 mm, 11,0 meter
för,mod, 200-liters fat
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Varför ska du byta??
Om det är pga mycket jobb kan ja garantera att du inte blir besviken med en biomatic i pannrummet men sen vet ja inte om det är rätt idag att råda nån att välja pellets, Priset stiger ju rätt mycket o mer lär de bli..
Om det är pga mycket jobb kan ja garantera att du inte blir besviken med en biomatic i pannrummet men sen vet ja inte om det är rätt idag att råda nån att välja pellets, Priset stiger ju rätt mycket o mer lär de bli..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Jag kan varmt rekommendera Ariterms Biomatic 20+, det är den mest sålda pelletspannan på Svenska marknaden och fungerar klanderfritt förutsatt att den blir installerad på rätt sätt.
Ariterm hade lite strul för något år sedan med sina brännare men det är åtgärdat nu så det skall inte vara något att vara orolig för.
Ariterm hade lite strul för något år sedan med sina brännare men det är åtgärdat nu så det skall inte vara något att vara orolig för.
Ariterm Bequem 20d med expansionskort för shuntreglering i Diom DV25K
Jobbat som pelletsinstallatör sedan mitten av 90-talet med div märken främst Thermia/Ariterm
Jobbat som pelletsinstallatör sedan mitten av 90-talet med div märken främst Thermia/Ariterm
-
- Lärjunge!
Om det är rätt byta vågar jag inte svara på. Däremot kommer du nog inte bli besviken på en biomatic eller likn. Har själv kört ecoflexen snart två år utan ett enda ofrivilligt stopp...
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets