Modifiera skruven?

Skriv svar
sarrow
Gallringsobjekt

Modifiera skruven?

Inlägg av sarrow »

Har byggt ett pelletsförråd som jag har en skruv över till en tunna som brännar skruven tar från.

Nu till frågan jag har ganska flack lutning på spiralskruven och har tagit upp fyra avlånga hål i plast röret ist för ett, annars får jag inte tömt hela förrådet. Det blir ganska mycke spån pga detta när skruven pressar sönder pelletsen i öpnningarna.

Tror ni det går och göra en enda stor öppning igennom hela förrådet eller kommer spiral och fara ur då? Då får man ju iaf inga kanter som spiralen skruvar sönder mot, men jag vet ju inte om skruven kommer ligga kvar i den halvmånen som blir kvar!

Nån som provat detta eller lät det dumt!
Eryl -79 Iwabo S1 Landis o gyr shunt automatik med ute givare. Huset är på 180m2 inkl. källare.
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Det bästa vore ju att ha 4 separata spjäll till hålen,så du kan öppna ett i taget.Har du öppen skruv så kommer den att ligga och nöta pellets mot väggen där den går ut.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
sarrow
Gallringsobjekt

Inlägg av sarrow »

Taxen skrev:Det bästa vore ju att ha 4 separata spjäll till hålen,så du kan öppna ett i taget.Har du öppen skruv så kommer den att ligga och nöta pellets mot väggen där den går ut.
jag har fundrat i dom vägarna, med själl alltså.
Eryl -79 Iwabo S1 Landis o gyr shunt automatik med ute givare. Huset är på 180m2 inkl. källare.
sarrow
Gallringsobjekt

Inlägg av sarrow »

ingen som har nåt tips hur man kan göra? Så som jag kör nu går det ju iaf inte. Blir alldeles för mycket spån med i lilla tunnan.
Byggsmén
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Byggsmén »

Tror nog att du får täcka över hålen så att du endast har ett kvar. Sen får du kanske tillverka några väggar så att du styr pelletsen mot hålet på skruven.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
sarrow
Gallringsobjekt

Inlägg av sarrow »

Byggsmén skrev:Tror nog att du får täcka över hålen så att du endast har ett kvar. Sen får du kanske tillverka några väggar så att du styr pelletsen mot hålet på skruven.
det blir svårt jag har byggt ett fårråd som man kan veva upp väggarna, behöver därför tömning längs hela skruven. Ingen annan som har nå smarta ideer?
Skriv svar