Janfire NH

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
tdiswe
Ungskog

Janfire NH

Inlägg av tdiswe »

är det någon som har en sprängskiss på Janfire NH eller bilder på konstruktionen??

janfire NH2007, Pellistore2006, Combifire pelletspanna 2007

Hopp om en bekymerslös pellets framtid..

Tdiswe :roll:
LynxX
Fröträd

Lycka till..

Inlägg av LynxX »

Lycka till med den bekymmerslösa framtiden!

Läs gärna mitt inlägg om "den sorgliga historien om mina Janfireprylar...

H/ LynxX
Janfire Pelletspanna med automatisk spaksotning
Janfire NH S/N 055014 FW1.20F -aka- 1.22
Janfire Pellistore
Danfoss shuntautomatik och reglersystem - DIY - 16/21 °C.
Värmer 200 kvm
tdiswe
Ungskog

Inlägg av tdiswe »

Tackar för det , jag har läst dina inlägg, verkligen tragiskt hittils har allt funkat bra?? haft problem med askrapning 2 ggr men tror det beror på sintring eldat en del med spån men det bore funka bättre, gjorde ren rostret sen fungeradet det (använder nu dalapellets) någon som har nått bättre förslag på pellets. bor i Borlänge
Men det är ett problem till jag tycker att måste köra på så hög effekt 23 KW på brännaren Kör mot acctank på 500L oxå..

Janfire NH2007, Pellistore2006, Combifire pelletspanna 2007 CBJ shuntautomatik..
ca 200m3 :roll:
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

Här finns lite och kika på under video , om det kan vara något ?
http://www.ved-pellets.se

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
tdiswe
Ungskog

Inlägg av tdiswe »

Tackar Tackar vilken fin service . ,Det var en super bra sida.

Janfire NH2007, Pellistore2006, Combifire pelletspanna 2007 CBJ shuntautomatik..
ca 200m3 :roll:
saabstefan
Stor entusiast!

Inlägg av saabstefan »

Men det är ett problem till jag tycker att måste köra på så hög effekt 23 KW på brännaren Kör mot acctank på 500L oxå..

Tidswe: Det där behöver du förkara för mig. Visst har du några kvadrat mer att värma än jag. Men jag har dåligt isolerat och kör nästan aldrig på mer än 9kW. Förvisso är inte siffrorna exakta, utan bara namn på olika "profiler", men det är nog ganska nära sanningen tror jag.

Värmer du månne komunens badhus också?

mvh
Stefan

Edit: Det översta skulle varit ett citat från Tidswe, men något gick fel
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
tdiswe
Ungskog

Inlägg av tdiswe »

Det där var väldigt intressant Hmmm det är nästan så att man har känslan av att det rinner kall vatten i pannan hela tiden (det gör det inte men ändå) men det är en combifire 2007 efter bytet så höjdes effekt till 85 grader. och det verkade som NH inte orkade med längre, Innan hadde jag en Veto vedpanna som jag körde på 10 kw lägre effekt jag har hyfsatt isolerat
så vad göra ???
Det går oxå åt en del pellets här kan det vara fel på brännaren? rökgas temp på ca 175 grader på 23 kW

Alla förslag mottages tacksamt
Skriv svar