Har en liten fråga om hur stort plaströret runt skruven skall vara ska yttermåttet på d röret vara 75mm??
För d jag har är 90mm o skruven är mja runt 55mm är d helt för stort? Tror liksom att d är lite mitt problem med ojämn matning, och om jag ska byta kan man ta ett sådant här då tro ?
https://www.rinkabyror.se/artlist.aspx?catid=928
Eller finns d nån annan sort som man kan köpa nånstans ? Väldigt tacksam över snabba svar
Mvh Magnus
röret till pelletsskruven
röret till pelletsskruven
Nibe City panna -02
EP-brännare
EP-brännare
Är du helt säker på att du ska ha ett smalare rör. Är inte skruven gjord för ett 90 mm rör. Sätter du för smalt rör är väl risken att det kärvar fast och skruvmotorn brinner. Såna här HT rör för inomhusavlopp finns på Bauhaus, där har de också kraftigare rör för utomhusavlopp.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.
jag tänkte mest på vad man hittat här lite att några har rör som inte är större än 75mm även min far till sin brännare har ett som är 75mm, tror han har en vikingbio brännare hur stor är skruven i dom egentligen ?
Och vilken sorts pellets är egentligen att rekomendera för testar med smålands pellets nu kanske bättre att köra med neova i den skruven jag har??
Och vilken sorts pellets är egentligen att rekomendera för testar med smålands pellets nu kanske bättre att köra med neova i den skruven jag har??
Nibe City panna -02
EP-brännare
EP-brännare