Kostnads Jämförelse för Injustering på Pelletsbrännare

Skriv svar
Ved Profilen
Pannrumsnisse!
Inlägg: 996
Blev medlem: tis 21 nov, 2006 20:06

Kostnads Jämförelse för Injustering på Pelletsbrännare

Inlägg av Ved Profilen »

Jag tänker starta en ny tråd om jämförelse mellan olika priser på injustering på pelletsbrännare som är utförda av auktoriserade installatörer.

Ni som har fått era pelletsbrännare injusterade. Vad hamnade priset på??
Kan vara intressant att veta pris skillnader i olika delar i Sveriges avlånga land..

Jag skapar denna tråd delvis för att jag själv vill få en uppfattning om priser.
Hur som helst tror jag att många kommer att tycka att det är alldeles för dyrt. VI FÅR SEE!!!
Tycker själv att det kommer bli en intressant tråd!!!

Ved Profilen
mackee
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: fre 22 sep, 2006 12:21
Ort: Småland

Inlägg av mackee »

Inte en krona kostade det...Bra service!
KMP PX21 -06, Norahammar 2000 -66 med 115 l vvb. T.A.C 2112, Grundfos ALPHA2. 140+90m2 Byggt -43.
A.J.
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 03 okt, 2006 16:23
Ort: Trollhättan

Inlägg av A.J. »

Jag satte in en CTC Ecoflex själv, och fick alltså inte någon justering på köpet... Efter att sotaren ansåg att pannan sotade alldeles för mycket så ringde jag en firma i närområdet. Det gick lös på 3500 (om jag inte minns helt fel :? )
Dock så fortsatte pannan att sota nästan lika mycket även om värdena visade ok; från CO2 13,8 V% till CO2 10,2 V% :(

Killen från justeringsfirman kom igen och mätte och ändrade även låglasten, men det hjälpte inte nämnvärt... Det var sent i våras och pelletsen stängdes strax efter detta av (kört på el över sommaren...).
Han sa dock att han kommer igen till hösten om problemen fortsätter.
Han tyckte att detta var konstigt, eftersom han hade justerat ganska många CTC Ecoflex... (mer info på tråden; Ecoflex ägare hur har ni det med askan)
Hur som haver så verkar det som han jobbar och följer upp för pengarna jag betalat.
Snart pelletvärme via CTC Ecoflex...
ronald
Pannrumstomte!
Inlägg: 1950
Blev medlem: mån 05 feb, 2007 14:08
Ort: västernorrland

Inlägg av ronald »

Tjena!
Hela klabbet gick på 19700 Fakturan var dåligt preciserat så arbkostn var inbakat men jag köpte ju min före bidraget (statliga) men har sett att samma paket kostar nu 21100 pelletsbilen utan install men så mycket till install fick jag ju inte heller Installatören drog före pannan hade nått 80 C
Pannan hade stått en dag så det skulle ta sån tid att vänta tills pannan nåt 80 C .....Så arbetskostnad??? ja den är ju billigare då än den är nu (Paketet)...
Jag har själv ställt in den själv dags datum och är nöjd ändå¨!!!
Men skulle väl tippa på 1500 Kr Arb för fastsättning av brännare i befintlig oljelucka:

Mvh ronad
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Danne82
Energiprofet!
Inlägg: 566
Blev medlem: ons 01 nov, 2006 21:16
Ort: deleted
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Jag har servicavtal med Mellansvenska Värmeservice som kostar 1245 kr om året och för det får jag:
Pelletsavtal
I Pelletsavtalet ingår en ekonomi- och
miljötrimning varje år på din Pelletsbrännare för
att du ska få ut mesta möjliga värmeeffekt och
driftsäkerhet. Dessutom slipper du själv hålla
reda på när servicen bör göras. Du betalar ett
fast års pris, dessutom har du 10 % rabatt på
allt arbete och material kostnader vid ev.
driftproblem.
Igentligen en kass affär för mig eftersom min lokala rörpulare tar 800 för trimmningen sisst jag kollade (November -06).
deleted
Dykarn
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: fre 21 okt, 2005 11:21
Ort: Skåne

Inlägg av Dykarn »

Ingår i priset när jag köper minst 4 pallar pellets :D
Kostar annars ca 1000:-, lite beroende på hur långt det är från Hbg.
Biosol panna, Pellx P21, Aquasol BIG 6.6, ERA-10 bivalent shunt, Mafa mini förråd.
Skriv svar